"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."
JANGAN GUNA GOOGLECHROME JIKA ADA GANGGUAN MALWARE


IKLAN Hubungi: gigitankerengga@gmail.com


Keputusan Resmi PRK Sungai Besar

Sg Besar
BN 16800
PAS 6902
Amanah 7609
AMANAH teruk di kawasan Melayu Sg Besar

9.49pm – Sg Besar 


Analisis peti undi


Calon AMANAH kalah teruk di kawasan Melayu Sungai Besar dengan sesetengah peti undi tidak lebih daripada 20 undi.


Manakala peti undi PAS di kawasan Melayu masih boleh menyaingi BN. Beza undi keduanya antara 50 hingga ratusan undi sahaja.


Contohnya, peti undi bagi salah satu saluran di Kawasan Melayu Sungai Leman Kampung Darat, AMANAH mendapat 25 undi, BN (275) dan PAS (105).


Manakala peti undi bagi salah satu saluran di Kawasan Melayu Sek Keb Tok Khalifah pula seperti berikut: AMANAH 7, BN (157) dan PAS (100).


Bagi kawasan Cina, peti undi pula kelihatan berpecah kepada AMANAH dan BN dengan bezanya kebanyakan tidak lebih daripada 50 undi. 


Hal ini menunjukkan BN masih boleh bertanding dengan Amanah dan mengaut hampir separuh undi di kawasan Cina.


Hal ini juga menunjukkan terdapat undi Cina berbalik kepada BN.


Contohnya, peti undi salah satu saluran bagi pusat daerah mengundi Sekinchan Selatan masing-masing bagi AMANAH sebanyak 150, BN (106) dan PAS (2).


Manakala bagi peti undi salah satu saluran di pusat mengundi SMJK Yoke Kuan adalah AMANAH mendapat 171 undi, BN (154) dan PAS (33).



PAS jauh tertinggal di kawasan Cina Sg Besar 


9.30PM: Sg Besar – PAS hilang sebahagian besar sokongan di Sekinchan, kawasan majoriti Cina. 


Ia berdasarkan keputusan tidak rasmi di lima kawasan majoriti Cina dalam kawasan itu – Sekinchan, Sekinchan Selatan, Sekinchan Tempatan Selatan, Sekinchan Tempatan Tengah dan Sekinchan Tempatan.


Data-data itu menunjukkan PAS hanya mendapat 292 undi, jauh di belakang AMANAH yang mendapat  3,502 undi. BN mendapat 2,909 undi.


Calon AMANAH: Lebih baik dari jangkaan


9.10pm: Sg Besar – Calon AMANAH Azhar Abdul Shukur rasa lega walaupun beliau berada di tempat kedua, berdasarkan keputusan tidak rasmi setakat ini.


“Hebat, lebih baik daripada yang dijangkakan,” katanya

-malaysiakini

Tiada ulasan: