"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."
JANGAN GUNA GOOGLECHROME JIKA ADA GANGGUAN MALWARE


IKLAN Hubungi: gigitankerengga@gmail.com


Angin Bertiup Dalam DAP, Teresa Kok Bakal Jadi Ketua Menteri P.Pinang

KUALA LUMPUR: Belum pun bubar DUN apalagi dipersetujui kesemua parti komponen Pakatan Harapan berkaitan cadangan DAP untuk mengadakan Pilihan Raya Negeri (PRN) Pulau Pinang, parti tersebut kini sudah mula 'shopping' individu bagi jawatan Ketua Menteri.

Penyandang jawatan tersebut, Lim Guan Eng, pastinya tersenarai walaubagaimanapun tersebar di media sosial calon 'back-up' dari DAP sekiranya Setiausaha Agung DAP yang belum disahkan jawatannya itu gagal pada PRN berkenaan.
Tidak mengejutkan, calon sandaran bagi jawatan Ketua Menteri bukan orang Pulau Pinang sendiri sepertimana Guan Eng yang sebenarnya anak Melaka.

Sumber DAP berkata, Anthony Loke merupakan calon pilihan utama parti berkenaan namun tumpuan turut diberikan kepada Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok.

Anthony dan Teresa yang merupakan saudara rapat Guan Eng dipilih demi menyelamatkan Dinasti Lim kekal berkuasa di Pulau Pinang.

Sumber tersebut turut mendakwa, Guan Eng kini menyusun 'orang-orangnya' sekiranya beliau dijatuhi hukuman penjara akibat dua pertuduhan menerima rasuah.

DAP walaubagaimanapun enggan mengesahkan perkara yang sudah bocor di media sosial ini.

Anthony yang merupakan Ahli Parlimen Seremban menafikan telah menukar alamat kad pengenalannya ke Pulau Pinang berkata beliau bersetuju untuk mengadakan PRN sebagai tindak balas terhadap pendakwaan Guan Eng.

Katanya antara pilihan meminta Guan Eng bercuti, mengekalkan status quo atau membiarkan rakyat Pulau Pinang memilih (pilihan raya) - beliau memilih untuk mengadakan pilihan raya.

"Kami (DAP) merasakan adalah lebih baik untuk biar rakyat buat keputusan, samaada mereka masih menyokong kerajaan pimpinan Lim Guan Eng," katanya.
- Malaysian Digest

Tiada ulasan: