"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tip lajukan broadband anda!!

wakjeng
Sebenarnya Wak cedok dari google sebentar tadi.. So far mujarab Wak punya broadband. Sebelum ini, speed macam siput atau hampeh, signal pun cuma 1 bar dan skang fullbar beb seperti gambar rajah bawah ini.

Cara-caranya;
Mula-mula baca bismillah dahulu yea..

1) Click on Start Button.

2) Select Run From Start Menu.

3) Taip gpedit.msc
4) klik [Administrative Templates] branch. 

5) klik [Network] branch.
6) Highlight(Select by Single Click) [QoS Packet Scheduler]

7) Double-click [Limit Reservable Bandwidth] (Available in Right Side Panel)
8) Check(Select By Single Click on it) [Enabled]

9) Change [Bandwidth limit %] to 0 %. Contoh bergambar seperti dibawah yea.
10) Click [OK] Button.

11) Restart Your PC.

12) Now Check Your Broadband Speed.

Testimoni Wakjeng;
Layan internet lebih smooth manakala nak upload gambar kat blog ini pun takdelah rasa sengal tengkok..hahahaha


Wakjeng-Catatan Ikut Mood-

Tiada ulasan: