"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mererka Usung Taik Kemudian Mereka Juga Yang Makan

WFAUZDIN NS
AGAK suspen juga aku bila menonton Buletin Utama TV 3 malam tadi bila melihat sekumpulan `mamak' mengusung kek dan `taik' memasuki perkarangan Pejabat KM P.Pinang. Tidak pernah tersangka oleh fikiran aku sampai tahap ini rendahnya darjat sekutu Umno P.Pinang itu untuk menunjukkan kehebatan mereka yang kononnya membela Melayu P.Pinang.

Bayangkan jika sudah sampai `geng mamak' Penang (tidak semua, yang bodoh je) sudah `bermain dengan taik' maka ertinya mereka sudah sampai ke peringkat `nyanyuk' kerana kebiasaannya orang tua yang sudah terlalu tua dan nyanyuk akan bermain dengan taik. Adakah ini sebagai tanda parti mereka sudah sampai tahap `nyanyuk' kalau pun tidak sudah hilang akal?
Jom...kita sendirilah makan taik ni.....

Paling aku geli hati, mereka yang usung taik, mereka juga akhirnya terpaksa makan taik tersebut. Syabas kepada Lim Guan Eng kerana tidak melayan golongan yang suka bermain taik itu. Biarkan mereka makan sendiri taik yang mereka usung sambil diperhati dan diteretawakan oleh kakitangan di Pejabat KM P.Pinang itu.

Kesihan juga melihat betapa Umno sudah sampai ke tahap `zero' modal untuk mencari kesalahan atau rasuah Kerajaan PR P.Pinang. Maka, TV 3 pula sampai hati menyiarkan aksi geng mamak tersebut mengusung taik dan memakannya beramai-ramai selepas itu. Bayangkan jika ada media dari luar negara yang hadir, tentu kecoh merata dunia akan berita masih ada lagi manusia di Malaysia yang suka makan taik. Patutlah bodoh dan bengap dulu, kini dan selamanya.........../wfauzdin.blogspot.com

2 ulasan:

MKA berkata...

Ya Allah jauh kami dari golongan yang melampau dan menzalimi diri sendiri. Mereka ini telah menjatuhkan maruah Islam di mata orang-orang bukan Islam. Mereka yang bertanggungjawab (TV3 dan Menteri Penerangan) yang meluluskan untuk penyiaran adalah manusia yang tidak ada adab lebih hina dari binatang....

abdullah berkata...

kan umno telah di labelkan sebagai parti shit(taik)