"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Budak Hingus Ni Mewah Macam Kepala Mafia

reformis1998




Kalau setakat menjalani kehidupan mewah disebabkan bapa seorang yang kaya raya, tak payah la nak tunjuk belagak dengan Rakyat bawahan.


Kalau ilmu agama masih macam budak hingusan, tak payahlah berlagak sombong sesama manusia, kerana akhirnya mati jua...

Dengan lagak seperti kepala samseng yang bacul, anak menteri ini turun dari kereta, mencekik leher penyelia dan menumbuk kepala nya sementara pengawal peribadi nya memegang penyelia tersebut. “ Penyelia itu tidak dapat melawan kerana dipegang oleh pengawal peribadi,” satu sumber dari pengurusan kondominium dilaporkan berkata.

Laporan lain telah dibuat oleh pengawal peribadi bagi pihak bosnya Nedim di balai polis yang sama. Pengawal peribadi mengakui terdapat pergelutan dan menuduh penyelia pengawal memprovokasi dengan kelakuan biadap. Ia adalah penyelia yang menumbuk pengawal peribadi yang pertama. Pengawal peribadi menendang penyelia di perut manakala penyelia menumbuk beliau di muka.

Seperti biasa pihak Polis cepat membuat kenyataan, dan semalam Ketua Polis daerah Brickfields ACP Wan Abdul Bari berkata bahawa anak Nazri Aziz, Mohamad Nedim tidak terlibat dalam pergelutan kecil tersebut.

"Ini merupakan kes yang kecil. Kami telah pun selesai penyiasatan.  Saya tidak tahu mengapa dan bagaimana orang lain (Mohamad Nedim) telah diseret ke dalam ini”, kata ACP Wan Abdul Bari.

“Rasa-rasanya macam biasalah pihak polis akan menjalankan siasatan secara ala kadar, dan diharapkan pihak polis tidak tunduk kepada sebarang tekanan termasuk sekiranya datang daripada menteri sendiri, lagipun keyakinan umum pada polis sentiasa berada di paras rendah dan polis mesti membuktikan mereka boleh menyiasatnya tanpa memihak,"  demikian peringatan daripada pengamal undang-undang N Surendran dan NGO JINGGA 13.

Anak Nazri Aziz, Mohamad Nedim, didakwa memandu sebuah Porsche di kondominium mewah Mont Kiara, diikuti oleh pengawal peribadi beliau dalam MPV mewah dan terlibat dalam pergaduhan dengan penyelia keselamatan kondominium tersebut.

Pelanggan Bergaduh, Pekerja Restoran Ditangkap (sumber berita)

Ini bukanlah kali pertama suatu pertemuan ganas yang melibatkan anak Nazri ini telah berlaku.  Pada tahun 2004, seorang pelajar undang-undang yang berusia 23 tahun, Darren Kang dipukul sehingga mati, berhampiran Mont Kiara, selepas pertengkaran melibatkan mereka.  Tetapi 10 pekerja restoran rakyat Thailand dan seorang rakyat Malaysia - telah ditahan.

Anak lelaki seorang menteri berusia 22 tahun adalah antara beberapa pelanggan yang pihak polis temubual berkaitan dengan kematian Darren Kang, yang meninggal dunia selepas diserang oleh sekurang-kurangnya 15 orang.

Timbalan Comm Mustafa Abdullah berkata anak menteri tersebut berada di tempat kejadian jenayah dan dipanggil bagi membantu siasatan.  Beliau telah memberikan semua penjelasan selepas disoal siasat oleh pihak polis.


Dalam kejadian tersebut pada jam 3.30 pagi, Darren, pelajar Universiti Sheffield, pulang bercuti, meninggal dunia selepas dia dipukul oleh sekumpulan lelaki yang mengejeknya.  (laporan theStar)
Menurut tunang Darren, Goh See Win, empat pelanggan restoran mula menghimpit Darren dan membelasah beliau berulang kali.

"Yang lain menggunakan kayu dan kerusi plastik untuk memukul Darren,dan salah seorang daripada mereka memukul Darren dengan rod besi”.

anak nazriBeliau berkata, selepas kejadian, dengan bantuan orang ramai, Darren Kang telah dibawa ke Pusat Pakar Damansara Utama di mana beliau telah diisytiharkan mati apabila tiba pada jam 4.15 pagi.

Lagak Mafia

Nazri Aziz mesti menjelaskan bagaimanapun anaknya mampu memiliki kereta Porsche dan mempunyai pengawal peribadi sendiri.  Gaya hidup sedemikian hanyalah diamalkan oleh golongan-golongan elit yang kaya atau pun di kalangan samseng-samseng seperti kumpulan Mafia.  Dari mana datangnya wang anak menteri ini kalau bukannya dari bapa mereka...

Sekarang ini juga adalah masanya semua menteri patut mengisytiharkan harta masing-masing, tetapi kita juga mempersoalkan kenyataan Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz beberapa bulan lepas, yang mendakwa pengisytiharan harta menteri dan ahli keluarga mereka akan ‘mengundang bahaya’. Inilah sebabnya...

Tiada ulasan: