"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Restoran Keluarga Shahrizat Di Singapura TUTUP KEDAI!

JalanPulang
Tiga restoran di Singapura yang dimiliki oleh keluarga skandal melanda Shahrizat Jalil dilaporkan telah ditutup, menandakan keluarnya perniagaan keluarga tersebut dari republik itu.

Akhbar berpengaruh republik itu, The Straits Times melaporkan bahawa ketiga-tiga restoran - Meatworks, Steakhouse Brawn dan Brazil Churrascaria Senor Santos - telah melayan pelanggan akhir mereka kelmarin selepas rantaian pasar raya keluarga iaitu Pasaraya Farmhouse dibatalkan oleh pemilik bangunan Rochester Mall di Buena Vista.

Hampir setiap hari dilaporkan bahawa Meatworks menutup pintunya di pusat membeli-belah mewah Orchard ION buat kali terakhir pada September 4 dan Brawn Steakhouse di pusat perniagaan baru di daerah Marina Bay ditutup dalam minggu ketiga Julai, dengan cuma tinggal setahun pajakan dan akan digantikan oleh pub dan restoran Gastrobar Erwin.

Keluarga Ketua Wanita Umno didakwa Pakatan Rakyat tahun lepas menggunakan dana persekutuan bertujuan menggunakan Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC) untuk tujuan peribadi mereka.

Mereka mengakui, bagaimanapun, bahawa beberapa dana persekutuan telah digunakan untuk membeli kondominium mewah di Bangsar dan Singapura.

Tetapi kesan daripada kontroversi tersebut, Shahrizat mengumumkan tidak menyambung tempoh senatornya sebagai menteri pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat pada 11 Mac.

Sehari kemudian, suami Shahrizat, Mohamad Salleh Ismail, didakwa dengan jenayah pecah amanah dan melanggar Akta Syarikat melibatkan bernilai RM49 juta daripada dana persekutuan yang diberikan kepada NFCorp.

Pendengaran untuk kesnya telah ditetapkan untuk 5 November 2012.

Soalan yang dihantar kepada wakil-wakil NFCorp dijawab pada masa akhbar.

Ketika dihubungi, pengurus Meatworks di pinggir bandar mewah KL, Mont Kiara mengesahkan bahawa Meatworks di Singapura telah ditutup, tetapi tidak dapat memberikan apa-apa maklumat tambahan.

Skandal NFCorp juga dijangka meletakkan undang-undang perlindungan pemberi maklumat di Malaysia di bawah penelitian yang lebih besar selepas pengarah strategi PKR Rafizi Ramli didakwa pada 1 Ogos kununnya melanggar BAFIA (Akta Institusi Perbankan dan Kewangan) dengan mendedahkan butiran perbankan sulit NFCorp.

Tiada ulasan: