"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kisah Mazlan Aliman berjaya 'lamar' Dato' Seri Abd Rahman Maidin

Mazlan Aliman
Dato' Seri Abd Rahman Maidin, 66 tahun, seorang tokoh korporat yang tidak asing kepada kita. Terlibat dlm dunia perniagaan selama 32 tahun, melalui syarikatnya MRCB, pernah menguasai TV3 suatu ketika dahulu.

Terlibat aktif dalam Dewan Perniagaan Melayu Malaysia selama lebih 25 tahun. Beliau sangat mengetahui situasi peniaga2 bumiputera yang terhimpit dan menjadi mangsa percaturan ahli perniagaan Umno yang memonopoli semua projek2 kerajaan.

Beliau mula menjarakkan diri di hujung pemerintahan Dr Mahathir kerana kecewa dengan polisi Kerajaan yang melonggokkan projek untuk beberapa kerat ahli korporat yang menjadi kroni pemimpin Umno. Hujahnya, apa makna segelintir jadi billionaire tapi puluh ribu peniaga lain gulung tikar?

Beliau sering berbeza pendapat dengan pemimpin2 kanan Umno termasuk Dr Mahathir, kecewa layanan yang diberikan kepada peniaga bumiputera.

Saya diperkenalkan oleh YB Salahudin kepada DS Rahman Maidin beberapa bulan yg lalu. Saya agak terkejut kerana DS Rahman bukan calang2 orang. Saya bertambah rapat dengan beliau atas isu projek RAPID Pengerang. DS Rahman telah menubuhkan sebuah Ngo pro rakyat, INSTITUT PEDULI RAKYAT, yang memperjuangkan hak rakyat khususnya kes2 rampasan tanah di seluruh negara.

Alhamdulillah, daripada tokoh korporat yang tegar Umno, beliau memilih PAS. Saya diamanahkan YB Salahudin dan pimpinan PAS Johor 'melamar' DS Rahman Maidin. Saya menyerahkan borang PAS kepadanya dan menjadi pencadang keahliannya dalam PAS.

Syukur Alhamdulillah, berbondong2 tokoh2 negara, pegawai kanan Kerajaan dan ahli korporat menyertai PAS. Makin difitnah, dinista dan berbagai serangan sepanjang Perhimpunan Agong Umno yang baru lalu; semakin ramai yang masuk PAS!

DS Abd Rahman Maidin menyatakan hasratnya melalui Institut Peduli Rakyat, untuk bersama2 Ngo lain turun padang membantu rakyat yang dizalimi. Kini, beliau menganggotai Task Force MANTAP yang diketuai YB Salahudin, bagi menangani isu RAPID Pengerang.

Syabas atas kesediaan DS Rahman Maidin bersama PAS dan Pakatan Rakyat!

ALLAHUAKBAR ALLAHUAKBAR ALLAHUAKBAR.

1 ulasan:

kampong lad berkata...

dlm umno & donia keparat, dia dah tekeluaq ring.