"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mahathir akan malu besar

anaabdullah
Ada orang cakap Tun Mahathir Mohamad akan dapat malu besar jika Ibrahim Ali yang bertanding atas tiket bebas lambang bungaraya di Parlimen Pasir Mas.

Tengok pada sambutan rakyat Pasir Mas dalam satu majlis ceramah Tun Mahathir macam ada kebenaran yang Bekas perdana yang paling lama memerintah itu akan dapat malu.

Cakap cakap orang lagi, jika kemaluan kita besar tak mengapa kerana orang tak nampak kelih (tengok) tetapi kalau Ibrahim Ali kalah teruk semua orang dapat tahu.

Semua orang tahu yang Tun Mahathir Mohamad dah tak laku. Apatah lagi tolong jual produk yang hina dalam arena politik tanah air.

Pasti akan malu besar. Lebih lebih lagi Ibrahim Ali hilang wang pertaruhan RM10,000.00. Lagi malu jika Tok Num yang bertanding atas tiket bebas di parlimen Kuala Terengganu dapat undi satu ribu lebih.

Hendak letak dekat mana muka Tun Mahathir Mohamad kali ini.Mungkin demam dan tak keluar rumah beberapa minggu kerana malu yang amat sangat.

Mengapa tidak? Tok Num yang berusia 94 tahun dapat sokongan pengundi Bandaraya yang boleh dikatakan hampir semua pengundi terdiri daripada orang orang celik politik.

Ada pula yang kata, orang yang muka tak malu memang tidak akan rasa malu hatta apa yang berlaku itu sangat memalukan. Malah mereka rasa bangga dan megah termasuk sombong hebat.

Betul juga kata kata itu, Bayangkan orang tak tahu malu dengan Allah, mana mungkin boleh rasa malu dengan manusia.

Tun Mahatir Mohammad bukan sahaja tak malu kepada Allah, malahan dia pernah mempersenda sendakan Nabi Muhammad SAW suatu ketika dahulu.

Kalau Nabi Muhammad tergamak dia mempersenda sendakan mana mungkin dia boleh malu dengan rakyat satu Malaysia ini.

3 ulasan:

School Of Tots berkata...

UBAH kerajaan persekutuan pada kali ini. Beri peluang 5 tahun untuk PR memerintah negara. Jika ternyata mereka gagal maka tolak mereka di PRU14 nanti. Bila keadaan ini berlaku maka setiap kerajaan memerintah akan ada check and balance bukan monopoli memerintah. Kerajaan akan jadi lebih amanah dan efisyen. Penyalahgunaan kuasa akan dihapuskan. Rakyat jugalah yang mendapat kebaikannya.

Qaseh Bonda berkata...

Kesian jugak kat mantan PM. Sepatutnya dia malu kat tok guru. Berbanding tok guru Nik Aziz, semakin lama tok guru memerintah semakin menarik kasih sayang rakyat.

Tok det lupa rakyat tak bergantung pada rambut palsu bila dah tua.

Kata dah pi ziarah semua kutub yang ada, kenapa balik masih berlindung dengan katak bawah tempurung.

Tok Guru hadir nak sembahyang bersama. Mahathir hadir nak pulun kat dia dari dulu,kini dan selamanya.

alba berkata...

Madey lebih rela bersahabat dengan "syaitan" yang dikenali daripada berkawan dengan Malaikat..! Faham-faham sudah la...!!!