"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Beberapa Adun BN mahu meninggalkan parti itu dan mahu menyokong Pakatan?

Harakahdaily

IPOH: Dewan Pemuda PAS Perak tidak bersetuju sama sekali jika benar ada Adun BN yang akan melompat bagi menumbangkan kerajaan BN negeri Perak.

“Kami berharap kepimpinan Pakatan tidak mengulangi ‘kemarahan rakyat’ ketika kita pernah ditumbangkan dalam keadaan yang sama.

“Jika ada ketidakpuasan hati Adun BN terhadap kepimpinan Zambry Abd Kadir, ianya adalah masalah di antara mereka dan tiada kaitan dengan Pakatan sama sekali,” kata Timbalan Ketuanya, Dr Raja Ahmad Iskandar Al-Hiss (gambar) dalam satu kenyataannya.

Beliau mengulas ura-ura beberapa Adun BN mahu meninggalkan parti itu dan mahu menyokong Pakatan.

Tahun 2009 lalu, tindakan melompat parti seorang Adun BN menyebabkan dua Adun PKR dan satu Adun DAP meninggalkan Pakatan Rakyat.

Ia telah menyebabkan kerajaan Pakatan Perak jatuh selepas 11 bulan dibentuk.

Ramai bimbang, jika Adun BN diterima lagi, peristiwa itu akan berulang.

1 ulasan:

cikmatgelap berkata...

klu ada beberapa ramai adun bn nak tinggalkan bn,apakah hak pakatan nak halang ,depa nak melingkup ke.depa nak pi mampos ker.....yg pakatan nak susah hati buat apa,biaq pi le kat depa../..pakatan jgn terima depa sudah le.....biaq kita tak pandai takpe tapi kena cerdik,org2 pas ni ada setengah2nya bangang tak habis2,sebab tgu le trengganu 2x dapat habis bn sapu balik,kedah pun habis hiolang mahathir sapu,dulu pun kelantan pun pernah hilang,pern ak pun perin tah tak lama....jadikan le ikhtibar