"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mungkin ini antara punca kenapa ada masjid-masjid di N.Sembilan suram, jemaahnya terlalu sedikit

Di N.Sembilan, pemilihan AJK masjid ditentukan oleh YB. Oleh kerana pemilihan di buat oleh YB, suasana di masjid dan kariah makin teruk hingga ketiadaan jemaah. Analoginya begini, kata parti A ambil ahli jawatankuasa dari kalangan mereka yang menganggotai parti A. Dalam parti A pula terdapat pecahan kumpulan yang lain.

Bila YB pilih AJK daripada kumpulan yang menyokongnya, maka makin terpinggirlah masjid berkenaan kerana tidak puas hati dan sebagainya – Dato Hj Mohd Murtadza bin Hj Ahmad (petikan majalah Milenia Muslim)
"Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu bercerai berai, dan ingatlah akan ni`mat Allah kepadamu ketika kamu dahulu (masa Jahiliyah) bermusuh musuhan, maka Allah mempersatukan hatimu, lalu menjadilah kamu karena ni`mat Allah orang-orang yang bersaudara; dan kamu telah berada di tepi jurang neraka, lalu Allah menyelamatkan kamu daripadanya. Demikianlah Allah menerangkan ayat-ayat-Nya kepadamu, agar kamu mendapat petunjuk" - Ali Imran 103

1 ulasan:

Unknown berkata...

apa nak dikato lai, jang ... daripado dulu lai dah macam tu ...bubo dah jadi nasi basi ... nak jadi tok imam mesti pakai busjeket ... sekarang ni pakai baju koporat ... nak jadi tok guru/ustaz pun macam tu ... pakai jubah, pakai soghoban, ada janggut sikit tak buleh ... PAS ... pakai kotayap pun tak boleh, kono pakai songkok tinggi tu buleh ... ha..ha..ha.. HANCUR KAMPONG DEN .....!!!!!!!!!!!!