"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Azmin bohong: PAS tidak pernah setuju pengurangan kuota exco

Majlis angkat sumpah anggota Exco baru kerajaan negeri Selangor hari ini telah gagal menamatkan pertikaian politik Selangor.
Walaupun Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali berkata pengurangan kuota exco PAS - daripada empat kepada tiga orang - adalah satu "pengorbanan" yang perlu dilakukannya, tetapi PAS Selangor kini berkata parti itu tidak pernah bersetuju.

Ini bercanggah dengan dakwaan Menteri Besar Azmin Ali bahawa Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Timbalan Presiden Mohamad Sabu dan Mustafa sendiri telah memberikan persetujuan berhubung penyusunan barisan exco baru.

"PAS Selangor menafikan sebarang dakwaan bahawa PAS telah bersetuju agar bilangan Exco PAS dikurangkan dari empat kepada tiga.

"Kami telah juga dimaklumkan oleh PAS pusat bahawa mereka juga
tidak pernah bersetuju dengan pengurangan ini," kata setiausaha PAS Selangor, Mohd Khairuddin Othman (kanan) dalam satu kenyataan lewat hari ini.

Pesuruhjaya PAS Selangor, Iskandar Ab Samad dan ADUN PAS Sijangkang Dr Yunus Hairi dikekalkan dalam barisan exco, dan disertai muka baru, ADUN PAS Taman Templer, Mohd Zaidy Abdul Talib.

Halimah Ali dan Sallehen Mukhyi, yang telah berkhidmat dalam pentadbiran lalu, telah digugurkan.

"Kami juga berpandangan penguguran Dr Halimah Ali dan Ustaz Sallehin Mukhyi yang telah berkhidmat dengan cemerlang sebelum ini adalah tidak berasas.

"Kami merasakan bahawa tindakan ini bukanlah satu permulaan yang baik," tambahnya.

Bagaimanapun, katanya, PAS mahu melihat Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor terus stabil dan dapat melaksanakan agenda-agenda rakyat.

"Sebelum ini Exco-Exco PAS telah kekal di dalam kerajaan demi memastikan kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor tidak tumbang.

"Oleh yang demikian, PAS akan tetap kekal mempertahankan kerajaan tersebut," tambahnya.
-malaysiakini-

Tiada ulasan: