Lancar produk selipar ‘mesra muslim’, Neelofa dikritik jual agama

SURI LAILA

Selepas isu selebriti popular, Noor Neelofa melanggar SOP kerana didakwa berbulan madu di Langkawi, rakyat Malaysia sekali lagi mengkritik usahawan berkenaan selepas beliau melancarkan selipar dengan jaminan ‘mesra muslim’ hasil usaha sama dengan jenama kasut tempatan, Fipper.

Selipar berkenaan dijual dengan harga RM79.90 sepasang selain mengatakan selipar berkenaan mempunyai perincian yang memberi keselesaan kepada orang Islam yang menggunakannya.

Netizen kemudiannya mempersoalkan harga selipar berkenaan yang didakwa lebih mahal dari jenama kasut yang lain, selain mempertikaikan label ‘mesra muslim’ untuk selipar tersebut.

“Peminat Neelofa mengatakan selipar berkenaan mesra muslim kerana ianya direka oleh wanita yang memakai stokin. Masalahnya reka ini dah lama digunakan. Dia cuma tampal logo di atasnya dan pasarkan sebagai mesra muslim,” kata seorang pengguna Twitter.

“Saya tak faham kenapa kena ‘overclaim’ selipar mesra muslim. Apa yang membuatkan selipar ni mesra berbanding selipar lain yang sama rekaannya?

“Adakah selipar mesra muslim ini adalah selipar baru masjid? Saje tanya,” ciap pengguna lain.

Ada juga yang berpendapat, sudah menjadi satu trend untuk usahawan menggunakan nama agama untuk melariskan jualan mereka.

Sementara itu Fipper menerusi kenyataannya memohon maaf dan menjelaskan kekeliruan berhubung dakwaan mesra muslim dalam produk seliparnya.

“Produk Slip On, Fipper x TheNoor sesuai untuk kegunaan muslimah yang memakai stokin, kerana produk kami sebelum ini kurang bersesuaian dengan imej muslimah yang berstokin.

“Pihak Fipper ingin memohon maaf atas kekeliruan yang berlaku,” jelas kenyataan it

Tiada ulasan:

Catat Ulasan