Kelantan: 3 maut, lori simen jatuh gaung

Paya Linda Yahya
am@hmetro.com.my
LOKASI kejadian kemalangan di KM 80 Gua Musang-Lojing. FOTO ihsan Bomba
LOKASI kejadian kemalangan di KM 80 Gua Musang-Lojing. FOTO ihsan Bomba
Gua Musang: Tiga lelaki Orang Asli maut selepas lori simen yang dinaiki mereka terjatuh ke dalam gaung di Kilometer (KM) 80 Jalan Gua Musang-Lojing di sini, hari ini.

Dalam kejadian 10.40 pagi itu, ketiga-tiga mangsa yang berusia 40-an maut di tempat kejadian.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Gua Musang, Penolong Kanan Penguasa Bomba, Nor Azizi Che Noh, berkata, pihaknya menerima maklumat, 10.40 pagi tadi.

"Seramai 10 anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Malaysia (BBP) Gua Musang bergegas ke lokasi kejadian dengan menggunakan dua jentera.

"Jentera sampai ke lokasi pada 12 tengah hari dan memulakan operasi mencari dan menyelamat di kawasan gaung yang dianggarkan sedalam kira-kira 800 meter.

"Anggota bomba terpaksa menggunakan tali untuk turun dan mambawa naik ketiga-tiga mangsa dan operasi tamat pada jam 2.22 petang," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Beliau berkata, mangsa disahkan meninggal dunia oleh pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) di lokasi kejadian pada jam 2.20 petang.

"Mayat ketiga-tiga mangsa di serahkan kepada pihak polis untuk dibawa ke Hospital Gua Musang bagi bedah siasat," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan