Ini ucapan keras PMX kepada si mulut celupar, Afnan Hamimi

‘Dulu bapa kamu yang pertahan saya, sekarang kamu pula menghina’

Harapandaily

Malam tadi bergegar Stadium Axiata, Bukit Jalil lantaran laungan Reformasi daripada Wira Reformis, Anwar Ibrahim.

Suara Rakyat, Suara Keramat adalah laungan hebat Anwar 25 tahun dahulu dan malam tadi dilaungkan semula sambil disambut puluhan ribu reformis.

Selepas membiarkan namanya dimaki, difitnah dan diaibkan oleh si mulut celupar, Afnan Hamimi, malam tadi Anwar menjawab dgn penuh sinis.

“Ya, saya memang bekas banduan, tapi banduan terhormat dengan tuduhan zalim dan keji.

“Dulu kamu, bapak bapak kamu, pemimpin pemimpin Pas antara benteng pertama pertahankan kami dan menolak fitnah itu.

“Sekarang anak-anak mereka yang jahil tentang sejarah, yang jadi perkakas kepada perasuah, yang menjadi alat kepada pencuri harta, sekarang mahu jadi jaguh.

“Pejuang besar seperti Presiden Pas, Almarhum Datuk Fadzil Noor; Mursyidul Am Pas, Almarhum Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat dan Imam Besar Masjid Negara, Kuala Lumpur, Almarhum Ustaz Datuk Taib Azamudden Mohd Taib yang mempertahankan saya.

“Kerana apa, kerana mereka tahu hukum, mereka tahu Islam, mereka tahu apa fitnah dan mereka tahu bagaimana sang saka tua zalim menindas rakyat.

“Itu pendirian pemimpin pemimpin lalu termasuk pemimpin-pemimpin Pas.”

Itulah adalah kata-kata yang jelas membidas keras mengenai kenyataan biadab dan fitnah Afnan kepada Perdana Menteri.

Dahulu bapanya Taib Azamudden yang dihormati masyarakat sebagai bekas Imam Masjid Negara, sanggup dicemuh masyarakat untuk membela Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Namun, berbeza dengan Afnan yang menghina Anwar sebagai bekas banduan. Anak muda yang jelas tidak beradab walaupun lulusan agama luar negara.

Malah, mantan pemimpin Pas memberitahu Afnan, hukum Qazaf jangan dipermainkan. Menuduh seseorang melakukan zina atau liwat tanpa mendatangkan empat saksi mata adalah jenayah dan sampai bila-bila tidak boleh menikahkan anak sendiri.

Teringat kisah Nabi Nuh dimana anaknya tidak beriman kepadanya walaupun puas dipujuk oleh ayahnya. Kisah tauladan membuktikan kepada kita memang benar iman tidak boleh diwarisi.

Bercerita tentang adab, saya tidak hairan dengan tingkah laku Afnan. Presidennya sendiri, Abdul Hadi Awang tidak beradab kepada rakyat dan ulama-ulama Johor, apabila mendakwa kurangnya kesedaran politik Islam di Johor menjadi punca parti itu tidak mampu menawan hati penduduk di negeri itu.

Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah juga menzahirkan rasa amat dukacita dengan kenyataan Hadi Awang dan menyifatkan Presiden Pas itu sebagai tidak beradab.

Hati-hati memilih guru, jika guru kita salah, maka kita akan salah mempelajari ilmu agama. Ilmu yang baik dan betul mengajar kita semakin hari bertambah takut kepada Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan