"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lagi bukti GISBH amal ajaran sesat didedah, geli lihat barang ‘berkat’ ini

Harapandaily

Pusat Kajian Ajaran Sesat (Pukas) Malaysia terus mendedahkan bukti bahawa GISB Holdings (GISBH) mengamalkan ajaran sesat.

Kumpulan pembongkar itu menerusi Facebook berkongsikan sejumlah gambar termasuk ‘bulu berkat’ yang merupakan antara barang rampasan di Pahang.

Menurut Pukas, bulu milik Nik Hazani yang merupakan Ahli Lembaga Penasihat (ALP GISBH) dan kayu sugi yang telah digunakan telah dijadikan bahan berkat.

“Terdapat juga Aurad Muhammadiah yang telah diharamkan. Kesemua ini adalah rampasan terkini,” menurut Pukas.

Selain Pahang, barangan termasuk buku dan majalah turut dirampas dalam operasi di Kelantan, Kedah, Selangor, Johor dan Negeri Sembilan.

Menarik perhatian warganet, bagi gambar barang rampasan di Selangor, turut terpampang beberapa botol ubat cecair, Syrup Lactulose untuk mengatasi masalah sembelit.

Sebelum ini, Pukas memuat naik rakaman beberapa lagu sesat seperti “pasar Ikhwan di Putrajaya” dan lagu yang menyerahkan hidup dan mati untuk Abuya.

Semalam, Perlis menjadi negeri pertama yang mengisytiharkan bahawa kepercayaan dan ajaran dalam GISB Holdings Sdn Bhd sebagai sesat.

Jawatankuasa Fatwa Negeri Perlis memutuskan bahawa kumpulan GISB Holdings Sdn Bhd mengkultuskan pemimpin mereka atau tokoh agama yang mereka percaya sehingga melampaui batasan ke tahap seakan menyamakan kedudukan pemimpin atau tokoh agama setaraf Nabi SAW atau mempunyai keajaiban atau mengetahui perkara yang ghaib seakan Tuhan adalah fahaman yang bersifat batiniyyah, menyeleweng dan sesat.

Tiada ulasan: