"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tanah runtuh di Cameron Highlands, sebahagian jalan terhalang

FMT Reporters

PETALING JAYA: Sebahagian jalan di laluan Sungai Burung, Brinchang, Cameron Highlands terhalang akibat kejadian tanah runtuh di Jalan Gunung Brinchang pagi tadi.

Ketua Polis Cameron Highlands, Azri Ramli berkata, pihaknya menerima laporan berhubung kejadian itu kira-kira jam 11 pagi dan tiada kemalangan jiwa dilaporkan berlaku dalam insiden berkenaan.

Katanya, kejadian tanah runtuh di KM 67, Jalan Besar Brinchang berhampiran Agro Market itu menyebabkan laluan terhalang oleh tanah yang runtuh, pokok, dan beberapa tiang elektrik yang tumbang.

“Sebuah sebuah kenderaan yang diparkir di tepi jalan juga rosak akibat terkena tiang elektrik yang tumbang.

Pihak berkuasa kini giat menjalankan kerja-kerja pembersihan bagi memastikan laluan kembali dibuka kepada pengguna jalan raya, katanya dalam kenyataan.

Sementara itu, Adun Tanah Rata, Ho Chi Yang dalam satu hantaran di Facebook mengucapkan terima kasih kepada pihak berkuasa dan anggota penyelamat yang terlibat.

Terima kasih kepada Pejabat Daerah dan Tanah Cameron Highlands, Bomba, APM, Polis, TNB, dan semua agensi yang terlibat dalam operasi pemulihan demi menjamin keselamatan penduduk dan pelancong, katanya.

Tiada ulasan: