"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kenapa seorang penumpang MH17 warga Australia pakai topeng oksigen

Mayat seorang penumpang pesawat MH17 didapati memakai topeng oksigen, kata pendakwa Belanda berkata pada hari Khamis, dan ia menimbulkan persoalan sama ada semua mereka dalam pesawat itu maut serta-merta apabila ia terhempas di timur Ukraine pada bulan Julai.
The Guardian UK melaporkan bahawa Wim de Bruin, seorang jurucakap pejabat pendakwa Belanda berkata, penumpang warga Australia itu tidak memasang topeng di muka tetapi di lehernya.

Laporan itu menyatakan bahawa pejabat pendakwa Belanda sedang menjalankan siasatan jenayah berhubung nahas tersebut.

"De Bruin berkata pakar-pakar forensik Belanda memeriksa topeng itu "untuk mengesan cap jari, air liur dan DNA dan ia tidak mendapat sebarang hasil. Jadi ia tidak diketahui bagaimana atau bila topeng itu berada di leher mangsa."

"De Bruin berkata mayat-mayat lain yang ditemui di tempat nahas, ditemui tidak memakai topeng. Beliau juga berkata beliau tidak tahu di mana mangsa warga Australia itu duduk."

Tiada ulasan: