"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mahathir mungkin bertanding Parlimen Putrajaya?

mohdnoorawang
Walaupun nama calun calun Barisan Nasional yang bakal bertanding telah mutamatkan hari ini. Namun terdengar ada desakkan dari kumpulan pendesak agar Tum Mahathir dicalun untuk bertanding kerusi parlimen Putrajaya.
Mengikut sumber Mahathir bimbang bakal calun yang bertanding dikerusi parlimen Putrajaya PRU13 yang diadakan pada 5.Mei 2013 tumbang ditangan Datuk Husan Musa dari PAS.

Barisan Nasional akan mengumunkan senarai calun BN yang bertanding PRU13 oleh ketua perhubungan UMNO negeri Masing selepas taklimat tertutup calun BN hari ini. (10 4/2013).

Dari pandangan kami agak sukar Pengerusi atau persiden UMNO dan BN pusat untuk menerima Mahathir sebagai calun kerusi parlimen Putrajaya. Nama calun parlimen kerusi Putrajaya terkini ialahTengku Adnam Tengku Mansor.

Keputusan ditangan Datuk Sri Najib dalam hal hal pencalunan boleh berubah sehingga hari penamaan calun pada 20/4/2013 Isnin. Sanngupkah penjawat awam membuat perubahan menyokong dan pangkah PAS atau Husan Musa pada 5/5/2013 Ahad?.

Yang pasti Mahathir cukup takut parlimen Putrajaya BN tewas ditangan Husan Musa. Kami anggap berita Mahathir berminat mahu bertanding di Putrjaya hanya takut kepada bayang bayangnya sendiri atau hanya ilusi kumpulan Mahthir sahaja. agar tidak menjadi kenyataan.

Kita terserah kepada warga Putrajaya hampir 6,000 pengundi yang berdaftar dengan SPR membuat satu keputusan yang bersejahah dan terpahat denagn tinta emas dengan memangkah BULAN/PAS tanggal 5/5/2013.

Tiada ulasan: