"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

(Gambar) TG Nik Aziz syukur dapat cicit sulung kembar

Rizal Tahir
KOTA BHARU: Bukan hanya mendapat cicit sulung, sebaliknya kembar pula, ia suatu anugerah yang amat tidak ternilai daripada Allah untuk beliau pada usia 82 tahun.

Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, melahirkan perasaan itu ketika ditemui di rumahnya di Pulau Melaka, dekat sini pagi kelmarin.

Tuan Guru baru saja sampai di rumah kerana menghadiri beberapa program penting di Kedah dan Pulau Pinang.

Datin Tuan Sabariah Tuan Ishak, isteri Tuan Guru turut memangku cicit sulung mereka ketika sesi pertemuan itu.

Nik Isya Zulfa dan Nik Isya Zaheera, dilahirkan pada 21 Januari lalu, jam 7.15 pagi di klinik swasta An-Nur, Kubang Kerian.

Bayi kembar berkenaan merupakan cucu sulung kepada anak Tuan Guru yang sulung, Nik Aini, 50, dan suaminya, Fakhruddin.

Bayi kembar itu juga merupakan anak sulung kepada Nik Farhana, 27, anak kedua Nik Aini.

“Anak serta cucu cicit yang ramai ni merupakan anugerah Allah yang tidak ternilai. Ianya cukup membuatkan saya begitu gembira amat bersyukur sekali.

“Mudahan mereka dapat menyambung risalah perjuangan Islam sebaiknya,” ujarnya lagi.

Adi Firdaus, melahirkan rasa syukur dengan kelahiran anaknya yang pertama dan kembar itu.

Menurut Adi, beliau berkahwin dengan cucu Tuan Guru pada 13 November 2011.

Tuan Guru Nik Abdul Aziz kini mempunyai 57 orang cucu dan dua orang cicit kembar yang baru dilahirkan itu.

Tiada ulasan: