"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

UMNO Rosak dan Teruk -Tun Mahathir

laniismaa

UMNO tidak membuat apa-apa kemajuan yang berkesan sejak Pilihanraya umum 2008 dan tidak dapat untuk mendapatkan sokongan daripada orang Melayu, kata Tun Mahathir melalui menjelang Perhimpunan Agung UMNO melalui temubual Utusan Malaysia."UMNO sudah menjadi rosak dengan teruk apabila Tun Abdullah Badawi mengambil alih. Ini kerana beliau mengutamakan keluarganya dan macam-macam lagi pertuduhan rasuah dan pelbagai lagi.

Lepas itu orang tahu tentang penglibatan menantunya. Sekarang ini UMNO yang rosak ini diwarisi oleh Datuk Seri Najib untuk beliau perbaiki. UMNO memerlukan banyak masa supaya ia boleh diperkuatkan. Tapi beliau pun sibuk dan tidak mempunyai masa yang cukup. Pemimpin-pemimpin UMNO yang lain pula belum ada kredibiliti dan masih baru", kata Tun Mahathir 'kondem' Pak Lah.

"Tidak nampak perubahan yang berkesan dan UMNO pun tidak boleh mempertahankan diri. Bila dituduh rasuah senyap, bila dituduh rasis pun hanya senyap. Malah nak sebut nama Melayu pun sudah tidak boleh lagi, kalau sebut sahaja sudah jadi rasis. Orang lain boleh sebut bangsa mereka tapi orang Melayu tidak boleh. Saya pun dituduh rasis kerana bercakap tentang Melayu", katanya lagi.

Nampaknya kenyataan Tun berlawanan dengan PM dan TPM. TPM begitu yakin dapat merampas semua negeri PR. Tentu ada muslihatnya tentang keyakinan TPM itu.

Tiada ulasan: