"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

NY Times, ABC News: Demonstrasi dan Rusuhan Dirancang dan Dikepalai Oleh Polis

setisab
Beberapa hari lalu Kerajaan Rakyat cuba meleraikan kekalutan rakyat Malaysia yang dibebani berbagai persepsi buruk terhadap PDRM dalam demonstrasi aman BERSIH 3.0. Demonstrasi aman BERSIH 3.0 bertukar menjadi liar dan ganas seterusnya memberi ruang kepada pihak polis bermaharajalela menzalimi para demonstran BERSIH 3.0 dengan 'tear gas', mortar air, belantan, sepak terajang dan kata-kata kesat. Lebih dari itu sebuah kereta polis dilihat seolah sengaja telah merempuh orang awam mengakibatkan kecederaan para demonstran BERSIH 3.0 dan orang awam yang tidak bersalah.

Tindak-tanduk, perangai, sikap dan segala kelaku polis semasa BERSIH 3.0 atau pada hampir setiap demonstrasi aman dilihat seolah anggota polis Malaysia beribukan syaitan, berbapakan iblis..!!! (Buktinya klik di sini)

Selang beberapa jam selepas kekejaman polis menzalimi orang awam dalam BERSIH 3.0, pihak polis dan pemimpin kerajaan Umno BN menggunakan media arus perdana seperti biasa mengeluarkan kenyataan songsang yang sarat dengan penafian serta pembohongan. (buktinya di sini)

Sebelum kalian tonton video yang mendedahkan keterlibatan pihak polis merancang plot dan skrip demonstrasi ganas dan zalim, sila baca "Sekolah Demonstrasi - Polis Diraja Malaysia". (klik di sini)

Video pendedahan ABC News (di sini)

Tiada ulasan: