"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Chua Jui Meng Keluar PKR?

mohdnoorawang

Pakatan Rakyat dilanda krisis kempimpinan?. Pengerusi PKR Johor Datuk Chua Jui Meng mungkin keluar PKR dan bertanding sebagai calun bebas PRU13. Mengikut laporan Chua Jui Meng tidak hadir mesyuarat PKR peringkat negeri Johor.

Mengikut laporan MKini pengeruis PKR Johor telah dipangku salah seorang kuat PKR Johor bagi memntapkan perjalan parti menjelang pilhanraya umum. Jika benar laporan Mkini kami anggap satu bala telah menimpa PKR dan pakatan rakyat seluruh negeri Johor.

Amat malang jika benar berlaku dan Chua Jui Meng merajuk dan mungkin keluar PKR adalah satu pukulan yang hebat dan dijadikan isu Barisan Nasional  dan UMNO dalam kempen pilihanraya umum pada bulan April aau awal minggu pertama bulan Mei 2013.
Belum menang dan belum bertanding sudah ada ahli atau bakal calun yang merajuk. Bagaima pula jika berlaku calun PKR yang menang PRU13 keluar PKR jadi calun bebas atau masuk UMNO?.

Inilah yang kami rasa juak dan takut kepada YB PKR yang menang termasuk pehak PAS dan DAP . Sila cari calun yang betul dan jujur .

Apa pun isu Chua Jui Meng akan menjadi isu besar dan modal utma kempen barisan nasional dalam PRU13. Janganlaj merajuk pemimpin PKR, DAP, PAS tmpukan kepada parti dan ketua.

Malah kami dapat maklumat juga akan ada pemimpin PKR dan bakal calun PKR akan buat pusingan "U" menjelang hari hari terakhir kempen PRU13.

Hanya tungu dan lihat rakyat tertipu lagi dan rakyat seperti kami sedih dan muak tindakkan beberapa pemimpin PKR, DAP dan PAS yang merugikan semangat setiakwan dalam pakatan rakyat.

1 ulasan:

hjranie berkata...

Elok le keluar dari PKR. jangan dah menang nanti buat U-turn. Pemimpin PKR misti berhati-hati kali ini. Elakan pemimpin yang pentingkan diri sendiri.