"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

JAIS, Pisang berbuah dua kali dan disegat dua kali pada lubang sama

mohdnoorawang

ISU paling panas dalam bulan Ramadam 1432H yang putarkan oleh media arus perdana dan semua tv milik BN/UMNOapco ialah " JAIS ( Jabatan Ugama Islam Selangor) MENYERBU MAJLIS MAKAN MALAM DI GEREJA METHODIST DAMANSARA (DUMC)."


Dalam ruang waktu yang terhad dan kita umumnya tidak tahu apa yang berlaku "Serbuan JAIS". Kita tunggu laporan JAIS dan menteri besar Negeri Selangor Tan Seri Khalid bakal mengadap Kebawah Duli Tuanku"Serbuan Jais ketada Gerja DUMC".

Dalam insiden "Serbuan JAIS ke atas Gereja DUMC" adalah salat satu tindakkan secara halus oleh musuh politik pakatan rakyat Selangor untuk dijadikan "ISU BESAR" dan INSITIUSI UGAMA ISLAM DAN SULTAN" yang menjadi ketua ugama disesebuah negeri.

Dalam serbuan JAIS telah berlaku dua kali yang menjadi isu nasional. Pertama isu serbuan semasa bekas Mufti Perlis Datuk Dr Asri memberi kuliah ugama. Kedua seperti apa yang dilaporka akhbar arus perdana dan media tv milik kerajaan BN/UMNOapco "Serbuan Gereja DUMC".

Insiden tersebut saolah-olah mengambarkan kepada umum kerajaan pakatan rakyat Negeri Selangor dan exconya Datuk Dr Hasaan Ali gagal mentadbir dan tiada kata bersama exconya dengan pegawai JAIS. Mungkin ada kebenaran Exconya Hasan Ali tidak dapat kerjasama sepenunya dengan sebahagian kakitangan yang berada di JAIS.

Namun dalam episod yang berlaku dan telah berlaku Exconya dan JAIS perlu mengambil pelajaran dan pengajaran seperti yang diperkatakan oleh Datuk Ustaz Haji Tuan Ibrahim Tuan Man Ketua penerangan PAS pusat:-
Pertama: Jangan mereka terlalu cepat percaya dan mempercayai FITNAH tampa SIASATAN terlebih dahulu.

Kedua; Jangan kita melaksanakan sesuatu benda atau perkara yang boleh mengundang FITNAH .

Kesimpulannya manusia digalakkan bersangka baik terhadap sesama sendiri dan cuba elakkan diri daripada melakukan sesautu yang boleh menimbulkan FITNAH.

Negeri Selangor adalah sasaran utama BN/UMNO dalam rangaka menawan semula PRU13 oleh BN/UMNO Selangor. Mesti ada tangan tangan yang jahat dan terutama kumpulan yang bernama UMNO/Melayu mencari jalan bagi menjadi isu dan hujah untuk meruntuhkan kerjaan Selangor di bawah menteri besarnya Tan Seri Khalid.

Kesimpulan rakyat Ngeri Selangor dan seluruh penyokong pakatan rakyat agar pemimpin tertinggi pakatan rakyat berhati hati dalam tindakkannya jangan dijadikan isu murahan yang dipolimikkan oleh barua media BN/UMNOapco yang berniat jahat dan pengkianat.

Dan kerajaan Negeri Selangor menteri besar Tan Seri Khalid dimimta membuat satu kenyataan yang betul "Insiden Serbuan Gereja DUMC. Bagi exconya Datuk Dr Hassan Ali perlu ada kawalan dan setiap tindakkannya. Rakyat meletakkan kepada Dr Hasaan ada kaitannya.

"rakyat selangor melihat dan rakyat malaysia melihat dr hassan ali ada sedikit "RUANG KOSONG ATAU VACCUM DIANTARA EXCONYA DAN JAIS.

Tiada ulasan: