"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anwar Ibrahim Akan Umum Kejutan Besar

reformis1998
anwar
Walaupun Perdana Menteri Najib Tun Razak masih ketakutan mengumumkan tarikh pilihan raya umum ke-13 berikutan laporan bahawa sokongan kaum Cina dan India telah tergelincir, pesaingnya Datuk Seri Anwar Ibrahim telah melahirkan keyakinan yang tinggi, Pakatan Rakyat (PR) akan menang dengan majoriti yang "selesa" pada PRU akan datang.

Anwar Ibrahim membayangkan satu "kejutan besar" akan datang yang akan diumumkan tidak lama lagi di Sabah, yang mana beliau mendakwa akan menukar seluruh lanskap politik negara. "Saya benar-benar pasti, Insya'Allah, yang kami akan melakukan yang lebih baik ... cukup untuk mendapatkan majoriti mudah, dan selesa di Putrajaya," Anwar optimis memberitahu Foreign Correspondents Club of Malaysia (FCCM) semasa ceramah makan malam hari Selasa semalam.
"Anda juga akan menerima berita untuk beberapa kejutan di Sabah ... Saya rasa tidak lama lagi anda akan mendengar ... dan ini akan mengubah landskap politik. Kami pasti menembusi pasaran dan kita mampu untuk memenangi banyak kerusi ... mencukupi untuk mempunyai majoriti mudah," katanya.

"Tetapi saya agak optimistik. Persoalannya sekarang ialah Sabah dan Sarawak. Kami mempunyai sokongan popular (pada 2008) dari segi undi di sini di Semenanjung tetapi kami kalah teruk di Sabah dan Sarawak. Tetapi untuk empat tahun yang lalu, kami telah cuba keras dan kita mempunyai pemimpin yang mampu sekarang. Dan sekarang di Sarawak, jika anda pergi ke Rumah Panjang dimana-mana, orang-orang Iban bercakap tentang (stesen anti-BN) Radio Free Sarawak.

UmnoBn Sudah Masuk Jerat

Anwar mendedahkan bahawa strategi Pakatan Rakyat adalah untuk .... baca seterusnya

Tiada ulasan: