"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

No. Plat Kereta Sultan Kelantan Lebih Mahal Dari No. Plat Sultan Johor?(Gambar)

Addin
Alhamdulillah Sultan aku tak beli no plat mahal!Kisah nombor plat kereta sejak dua menjak ini sangat hebat diperkatakan sehingga berlaku himpunan menyatakan taat setia dan kasih mereka pada rakyat.

Itu kisah di negeri orang lain.Di negeri aku juga punya cerita pasal no plat kereta. Jika di Johor popular dengan no plat WWW1, Sultan kami Sultan Muhammad ke-5 juga punyai nombor yang glamer.

Tuanku kami menggunakan no plat jawi MUHAMMAD 5 dan nombor plat hanyalah percuma. Seseorang Raja tidak punya masalah untuk menguna apa pun nombor plat kereta dan menurut seorang kawan, di Johor ada juga nombor plat TMJ kepunyaan kerabat Johor.

Ini menunjukkan Sultan boleh menggunakan nombor plat secara percuma (betul atau tidak aku tidak pasti) Namun begitu, aku merasa kagum dengan Sultan aku, Sultan Muhammad ke-5 bila sanggup menggunaka nombor plat tulisan jawi yang hampir sekian lama tidak diguna kecuali di billboard kelantan yang masih mewajibkan penggunaan tulisan jawi.

Allahamdullillah kami punya Sultan yang sealiran dengan Kerajaan Negeri kami yang dicintai Negeri Kelantan. ~jkkkfanclub


Gambar Gambar No. Plat Kereta Sultan Kelantan, Apa Bezanya Dengan Sultan Johor?, Apa Bezanya Dengan Sultan Johor?
.....

1 ulasan:

Unknown berkata...

Allahu Akbar.
Semoga tuanku menjadi contoh dan ikutan sultan2, Raja dan Yamtuan Besar di Malaysia.
Amin! Ya Rabbal A'amin.