"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

IKLAN Hubungi: gigitankerengga@gmail.com


IKLAN TEKS

IKLAN TEKS Cuma RM10 Sahaja Hubungi: gigitankerengga@gmail.com

Naratif cerita perpecahan dalam Pas sepadan dengan audio, dakwa Hanipa

MALAYSIA DATELINE

Ahli Parlimen Sepang mendedahkan telah mendengar rakaman audio (bahagian ke-4) yang disifatkan ada kebenarannya rakaman percakapan Ahli Parlimen Pasir Mas Nik Abduh Nik Aziz.

Hanipa Maidin berkata, ‘suara’ yang didengarinya itu juga dulu yang pernah mengelarkan kumpulan yang tidak memihak kepada Pas sebagai ‘jebon’ kini jelas didengari di dalam rakan audio itu.

“Tadi saya dengar rakaman audio bahagian ke-4 yang dikatakan mengandungi suara seorang pemimpin parti suci.

“Dalam rakaman itu, ada sebut perkataan jebon dan RTI. Saya tak pasti RTI itu apa.

“Cuma mamat yang suara dalam audio itu kata dia sokong RTI dibubarkan sebab jika dulu RTI serang jebon dia khuatir kini RTI akan serang sesama sendiri pula,” ujarnya dalam tulisan di facebooknya semalam.

Hanipa dipercayai mengulas mengenai dakwaan terdapat rakaman audio empat bahagian itu yang mengaitkan suara Nik Abduh.

Rakaman audio yang mendakwa Pas menerima sogokan sejumlah wang dari Umno itu didedahkan oleh Pengerusi Pakatan Harapan Kelantan Husam Musa sehingga ia tular dimedia sosial.

Pada masa sama, bekas naib presiden Pas itu mencabar Nik Mohamed Abduh supaya menafikan suara dalam rakaman audio tersebut adalah miliknya dan bersedia disaman oleh wakil rakyat Pasir Mas itu sekiranya dakwaannya salah.

Bagaimanapun Nik Abduh dalam kenyataan di facebooknya menafikan dakwaan yang mengaitkan dengan suaranya yang menganggapnya ia sekadar sampah dikalangan pemfitnah yang merujuk kepada AMANAH.

Hanipa berkata, beliau beranggapan kandungan rakaman audio itu betul.

“Assuming kandungan audio itu betul, memang dulu kami yang dikalahkan dalam muktamar parti suci digelar dengan antaranya gelaran jebon. So naratif cerita dalam audio itu macam menyokong kesahihan video itu.

“Jika naratifnya betul memang dasyat lah kerja depa ni nak tolak kami dulu.

“Kami langsung tak terlintas pun nak buat perkara macam tu. Mungkin kami bukan muttaqin macam mereka,” ujarnya.

Hanipa sebelum ini dalam tulisannya turut menegur tindakan seorang rakan sejawatannya dari Pas yang membela dakwaan yang dilemparkan kepada AJK Pas Pusat itu tidak benar sekiranya hanya mendengar rakaman audio semata-mata.

Bagaimanapun Hanipa berkata, pihak yang kena tuduh harus memfailkan saman ke atas pihak yang mendedahkan rakaman audio itu.

Tiada ulasan: