"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Awek Ke2 di dunia jadi imam Solat Jumaat ...?

Selatanonline
Beberapa waktu yang lalu, kita dikejutkan dengan berita Prof. Dr. Amina
Wadud mengimamkan solat Jumaat dan solat-solat yang lain di USA.
Lihat gambar-gambar berikut..

Sedarkah kita bahawa wanita mengimamkan solat golongan lelaki sudah
diamalkan oleh sebilangan muslim di beberapa negara di barat dan Afrika.
Lihat gambar bawah sebagai contoh.
Kini di Kanada pula, kita di kejutkan dengan wanita menjadi imam solat jumaat.
A Canadian author will become the first Muslim-born woman to lead a mixed-gender British congregation through Friday prayers tomorrow in a highly controversial move that will attempt to spark a debate about the role of female leadership within Islam.

Raheel Raza, a rights activist and Toronto-based author, has been asked to lead prayers and deliver the khutbah at a small prayer session in Oxford.

She has been invited by Dr Taj Hargey, a self-described imam who preaches an ultra-liberal interpretation of Islam which includes, among other things, that men and women should be allowed to pray together and that female imams should lead mixed congregations in prayer.

Tiada ulasan: