"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PRA-PRU13. Terengganu Kekal BN/UMNOapco.

mohdnoorawang
Dalam kita dibuai isu "JAIS SERBU" gereja DUMC Selangor, isu penipuan dan kerjasama SPR dan JPN dalam senarai pengundi, Najib dan Rosmah tidak mahu menjadi saksi kes liwat 2 Anwar dengan Saiful, isu polis kejam dengan peserta BERSI 2.0, kematian peserta BERSIH 2.0, kematian Sabrini dan Teo ditangan SPRM dan Harga barang mahal tidak terkawal oleh BN/UMNOapco yang zalim.
Semua isu diatas dan puluhan isu lagi berlaku secar nasional dan negeri. Terengganu masih kekal dengan BN/UMNO PRU13. Kekuatan BN/UMNO terletak di kawsan desa dan kampong. Terengganu tidak terkecuali. Malah Terengganu adalah 'PETI SIMPANAN BN/UMNO" ATAU DEPOSIT TETAP BN/UMNO PRU13.

Menteri Besar Dato" Sri Ahmad Said bakal keluarkan taringnya sebagai menteri besar dan ketua perhubungan UMNO negeri. Malah Ahmad Said cukup konfiden PRU13 BN/UMNO kekal memerintah.

BN/UMNO dan menteri besar Ahmad Said berjaya dengan taktik sperti berikut:-

-Mengadakan dana remaja. beri wang sebanyak RM200. seorang.

-Memberi wang raya RM300-RM400 kepada penyokong UMNO. Tak kira apa bangsa pun. Orang China dapat wang hari raya China .

- Menyediakan kapal terbang sewa khas kepada rakyat Terengganu menunaikan umrah. (yang dapat hanya kroninya).

- Membari wang kepada pelajar yang berjaya UPRS, SPM, STPM dan memberi wang poket kepada pelajar yang berjaya ke universiti.

-Memberi biasiswa dan pinjaman kepada pelajar yang berjaya keunuversiti kuar dan dalam. Tapi anak anak penyokong PAS tidak/sukar mendapat biasiswa dan pinjamam kerajaan Terengganu.

-pembangunan Tasek Kenyir hampir RM400 juta oleh Ahmad Said projek dan diberi kepada kroninya. puak umno yang lain melopong .

-Membangun pulau warisan / Pulau Duyung dan tambak tanah dikawasan Kampong China RM200 hingga Rm300 juta, yang dapat kroninya.

-Ahmad Said hadiahkan kurma dan air zam zam kepada rakyat Terengganu, dikatakn RM7 juta hingga RM8 juta. Yang dapat bekal kurma dan air zam zam kroninya juga.

Sebahagian buah tangan MB Ahmad Said semasa dan terkini. Hampir 95% projet jatuh ditangan kroni dan carma umno atau OKU, orang kuat umno .

BN/UMNO Terengganu MB Ahmad Said cukup optimistik PAS sukar tawan Terengganu PRU13. Malah laporan kecenderungan rakyat Terengganu masih lagi menyokong dan memberi undi kepada BN/UMNO terutama kawasan desa dan kampong serta kawasan felda/pertanian.
-tko-

Tiada ulasan: