"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

UMCO buat undang2 halalkan murtad, Zulnordin buat2 penin konon..

PUTERI BULAN

Teruk juga si Zulkifli Nordin 10-11 berfikir dan mengeluh…apa nak jadi dengan keadaan di Malaysia ni. Baguslah juga kalau berfikiran macam tu..sekurang-kurangnya berfikir juga dengan masalah-masalah yang semakin kronik dan teruk kat Malaysia ni..kalau diibaratkan orang sakit…kira kata doktor tak ada harapan lagi.

Puteri tidaklah arif nak berbicara bab-bab murtad ni..tapi Puteri tertarik bila si Zulkifli Nordin suruh kita fikir balik tentang apa yang telah berlaku kepada Aishah Bukhori..dimana keluarganya Hj Bukhori tak boleh nak buat apa-apa dah untuk kembalikan anaknya kepada Islam. Kesian bila Puteri fikirkan..hati ibu dan ayah tentunya hampa..anak yang dikandung, dilahirkan, dididik, kemudian tukar agama sewenang-wenangnya.

Tapi Puteri nak tanya jugalah..kuasa siapa yang boleh mengubah semua tu…adakah PAS? Apa PAS boleh buat..hanya sekadar memberi saranan, kemukakan rang undang-undang persendirian di parlimen mengenai pencegahan murtad(tapi ditolak mentah-mentah oleh UMNO APCO), beri semangat dan dorongan kepada keluarga terlibat..sebab PAS bukan kerajaan yang memerintah Malaysia.
Undang-undang yang sediada bikinan UMNO APCO (parti yang Zurnordin sokong laa ni) membenarkan mana-mana individu yang berumur 18 tahun keatas untuk memeluk agama yang menjadi pilihannya. Mampoih jugak Zulnordin ni.. lawyer saja tak tau apa satu. Dia pi beli ijazah lawyer kat India kot? Jadi..kenapa si Zul tu nak resah dan pening kepala. Dah dibenarkan..dah dibolehkan…maka kena berdiri dibumi nyatalah.

Sekarang tiba-tiba UMNO APCO yang menjadi teraju utama BN nak tunjuk seolah-olah mereka jaguh mencegah gejala murtad ini. Sedangkan hampalah penyokong setia kepada BN yang menerima pakai undang-undang tersebut. Kenapa puak-puak julahak UMNO APCO ni tak buat saja demontrasi…bantah…minta undang-undang itu dibatalkan…

Yang ada taring..tak mau tunjukkan taring…simpan dalam mulut kemas-kemas…tapi kalau dalam soal melaga-laga pimpinan Pakatan Rakyat..bukan saja taring..sekali dengan siong dikeluarkan…tapi sayang taring-taring dan siong-siong tu semua dah tumpul dimakan usia…dan ada yang dah berulat…( al-maklum mulut dah busuk…menjadi pusat pengumpulan bakteria)..
UMCO buat undang2 halalkan murtad, Zulnordin buat2 penin konon..

Tiada ulasan: