"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Khir Toyo Berkata Dia Kambing Hitam!!

laniismaa

Khir Toyo didapati bersalah kerana rasuah untuk mendapatkan dua lot tanah dan sebuah banglo bernilai RM6.5 juta dengan harga RM3.5 juta, empat tahun lalu dan dia dipenjara setahun.

Namun begitu dia berkata dia sebagai kambing hitam politik dan berkata dia tetap tidak bersalah  kerana harga RM3.5 juta pada asasnya “pembeli sanggup dan penjual sanggup”. Khir juga berkata “Sejak dari mula lagi,” apabila ditanya pemberita sejak bila dirasakannya akan bersalah sekiranya dia kambing hitam.

Khir juga berkata “ini bukan keputusan muktamad dan saya akan terus berjuang untuk membersihkan nama saya.” “Soalan politik, saya akan menjawab selepas Januari 9,” tarikh keputusan kes liwat Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dr Khir didakwa telah melakukan kesalahan itu di kediaman Menteri Besar Selangor di Jalan Permata 7 / 1, Seksyen 7 di sini pada 29 Mei, 2007. -Sumber TMI

PS :Ha..haa… baru terasa dia berada di pihak yang benar dan baru terasa dia menjadi kambing hitam politik Najib. Mungkin betul kerana Najib nak menunjukkan dia serius nak benteras rasuah [NFC lain cerita!]. Sebenarnya Khir tak dikehendaki lagi dalam UMNO. Kalau dikehendaki dan pengaruhnya masih kuat tentu dia tak bersalah…itulah politik!!

EkELEH!!! Kambing Hitam Konon!!

Tiada ulasan: