"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

2 beradik mati dikelar rapat dengan pembantu rumah

HARAKAHDAILY
KUALA LUMPUR: Bapa kepada dua beradik yang menjadi mangsa kelar di Taman Sri Putra, Sungai Buloh masih terkejut dengan kejadian itu kerana tidak menyangka pembantu rumah itu sanggup berbuat demikian sedangkan dia amat rapat dengan kedua-dua anaknya.

Selvan Joseph, 44, berkata sehingga kini dia hairan dan terkejut dengan tindakan Agnes, 30, seorang warga Indonesia, kerana dia amat disenangi anggota keluarga isterinya.

Beliau yang tinggal berasingan dengan isterinya sejak setahun lalu berkata sehari sebelum kejadian, kedua-dua anaknya sempat keluar bersama ibu mereka, pembantu rumah itu dan ahli keluarga yang lain dan tiada tanda-tanda perselisihan faham tercetus antara mereka.

Pembantu rumah itu tinggal bersama keluarga isterinya lebih setahun yang lalu dan pandai bertutur bahasa Mandarin, katanya kepada pemberita di ruang menunggu Jabatan Forensik, Hospital Sungai Buloh.

Sementara itu, jiran sebelah rumah mangsa, S. Sivakumar, 34, berkata beliau terkejut dengan kejadian itu kerana ibu kedua-dua beradik itu pernah memberitahunya bahawa dia mempunyai pembantu rumah yang baik.

"Tetapi bila jadi macam ini, saya sendiri tidak sangka dan terperanjat," katanya.

Beliau berkata sepanjang berjiran dengan ibu mangsa sejak dua tahun lepas, dia ada melihat pembantu rumah berkenaan menjalankan kerja-kerja membersihkan rumah dan menyiram pokok bunga setiap pagi namun tidak pernah bertegur.

Sementara itu, seorang bekas jirannya yang enggan namanya dikenali berkata keluarga mangsa terbabit amat baik dan ramah dengan jiran-jiran selepas mengenali mereka sejak lima tahun lalu.

Sementara itu, Kaunselor Perhubungan Kedutaan Besar Indonesia di sini, Dino Nurwahyudin berkata pihaknya menyerahkan perkara itu disiasat sepenuhnya oleh polis.

"Harus ada siasatan kenapa hal ini bisa terjadi bagi mencegah kejadian ini berlaku di masa depan.

"Tambahan, ini juga adalah satu musibah yang tidak diduga berlaku, katanya yang turut ditemui pemberita di Jabatan Forensik, Hospital Sungai Buloh.

Semalam, dua kanak-kanak lelaki berusia setahun enam bulan dan lima tahun mati dikelar oleh pembantu rumah mereka sebelum dia membunuh diri. - Bernama

Tiada ulasan: