"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ibu dibunuh dan dua anak perempuannya dirogol kerana mencuri sayur

Lagos: Sekumpulan 10 lelaki membunuh seorang ibu dan memperkosa dua anak perempuannya kerana mencuri sayur-sayuran dari sebuah pasar di sini.

Rakaman video menunjukkan tiga mangsa terbabit dibogelkan dan diseksa di pasar berkenaan selepas mereka ditangkap mencuri.

Si ibu mati di tempat kejadian, manakala si bapa berjaya menyelamatkan dua anak perempuannya itu selepas membayar wang tebusan.

Enam daripada 10 lelaki berkenaan sudah ditahan dan polis masih memburu empat lagi suspek.

“Suspek dituduh membunuh, melakukan serangan, pemerasan dan konspirasi,” kata jurucakap polis.

Aktivis hak asasi manusia yang mengecam serangan itu berkata, keganasan bukan penyelesaian terbaik untuk mencegah jenayah.
-Agensi/hmetro-

Tiada ulasan: