"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

MH17: Bagasi Mangsa Didakwa Digeledah, Barangan Dicuri

PETALING JAYA: Tidak berperikemanusian dan kejam.
Itulah yang dapat dilabelkan terhadap pihak yang bertanggungjawab menggeledah bagasi mangsa MH17 untuk mencuri.

USA Today melaporkan, saksi yang berada di lokasi nahas memberitahu kebanyakkan bagasi milik mangsa telah ditarik keluar dari kawasan yang terbakar untuk digeledah.

Berikutan itu, kebanyakkan barangan milik mangsa kelihatan berselerak di samping mayat selepas sebahagiannya dicuri.

Dailymail melaporkan, kekurangan anggota keselamatan telah memberi ruang kepada pencuri untuk mendapatkan barangan berharga dari lokasi tersebut.

Penerbangan MH17 Dari Amstersdam ke Kuala Lumpur telah ditembak jatuh di timur Ukraine dan mengorbankan 298 penumpang dan anak kapal.

Puak pemisah pro-Rusia didakwa bertanggungjawab terhadap insiden tembakan berkenaan.
-mstar-

Tiada ulasan: