"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kantoi: Sarjan polis wanita ditahan SPRM ketikat terima rasuah RM750

NIBONG TEBAL: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Pulau Pinang hari ini menahan seorang anggota polis wanita berpangkat sarjan di Mahkamah Jawi di sini kerana dipercayai meminta rasuah.
Sumber berkata wanita berusia 36 tahun itu ditahan ketika sedang menerima wang sebanyak RM750 daripada seorang lelaki sebagai balasan untuk membebaskan rakannya yang ditahan reman.

Beliau berkata anggota polis itu, yang dipercayai pegawai penyiasat kes rakan lelaki itu, berjanji akan membebaskannya jika dia membayar sejumlah wang.

"Berdasarkan maklumat yang diperolehi, SPRM Pulau Pinang menjalankan siasatan dan risikan sebelum berjaya menahan anggota polis berkenaan di mahkamah itu.

"Ketika ditahan anggota polis berkenaan sedang menerima wang tunai daripada seorang lelaki sebagai balasan untuk membebaskan rakannya daripada tahanan reman bersangkut kes dadah," katanya di sini hari ini.

Sementara itu, Pengarah SPRM Pulau Pinang, Datuk M.Samarajoo ketika dihubungi Bernama mengesahkan penahanan berkenaan tetapi enggan mengulas lanjut.

"Ya, memang ada seorang anggota polis wanita yang kita tahan dan siasatan lanjut masih dijalankan, jadi saya tidak boleh mengulas lanjut," katanya.

Beliau berkata kes itu disiasat menurut 17 (a) Akta Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia 2009.

Tiada ulasan: