"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita bunuh diri hadapan anak lelakinya

SEREMBAN: Seorang wanita berusia 37 tahun bertindak nekad membunuh diri di hadapan anak lelakinya yang berusia 10 tahun, di rumah pangsa Taman Tun Dr Ismail, dekat sini semalam
.
Dalam kejadian kira-kira 3.10 petang itu, wanita berkenaan berpaut pada tali ampaian di tingkat 13 rumah pangsa itu.


Bagaimanapun, usaha orang ramai yang menyedari kejadian itu untuk memujuk wanita itu tidak berhasil apabila mangsa bertindak melepaskan tali tersebut lalu terjatuh.

Saksi kejadian, Mohd Asri Ahmad, 35, yang tinggal di tingkat 11 bangunan itu berkata, dia sedang menonton televisyen bersama anaknya ketika kejadian berlaku.

“Saya mendengar bunyi bising dari luar rumah seperti ada orang bergaduh dan saya terus keluar dan melihat tiada apa perkara pelik berlaku.

“Saya terus ke balkoni dan melihat ke bawah tiada apa yang berlaku.

“Apabila saya mendongak ke atas, saya melihat seorang wanita sedang berpaut pada tali ampaian di tingkat 13,” katanya kepada Sinar Harian, di lokasi kejadian semalam.

Mohd Asri berkata, dia kemudiannya terus berlari ke tingkat 13 dan melihat dua orang awam sedang memujuk wanita itu supaya tidak melepaskan genggaman tali itu.

“Anak mangsa yang berumur 10 tahun yang turut berada di tingkat 13 juga cuba memujuk ibunya sambil menangis dan meminta agar tidak melepaskan tali tersebut.

“Namun, wanita tersebut terus melepaskan genggaman tali itu dan terus jatuh ke bawah,” katanya.

Sementara itu jurucakap polis berkata, mangsa tinggal di Seremban 2, dekat sini dan sengaja datang ke rumah pangsa itu dengan tujuan untuk bunuh diri.

“Mangsa yang berpakaian baju-T serta berseluar pendek datang ke rumah pangsa ini dari Seremban 2 dengan menunggang motosikal bersama anaknya berusia 10 tahun.

“Mangsa mengalami kecederaan parah di bahagian kepala dan mati serta-merta di tempat kejadian dan polis mengklasifikasikan kes tersebut sebagai mati mengejut," katanya.

Mayat mangsa kemudiannya dibawa ke Hospital Tunku Ja'afar (HTJ) di sini untuk bedah siasat. 
-sinarharian-

Tiada ulasan: