"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Islam Dan Kristian Bergabung Di Revolusi Mesir

blalang 
Bila kita baca blog atau akhbar politik di Malaysia, antara isu yang dihangatkan ialah kisah PAS berkawan dengan DAP dan UMNO berkawan dengan MCA.

Ini menunjukkan walaupun perbezaan agama, boleh “sekepala” dengan idealogi politik.

Islam Dan Kristian Bergabung Dalam Revolusi Mesir


Berkenaan isu di atas, bukan sahaja berlaku di Malaysia tetapi juga berlaku semasa Revolusi di Mesir dibuktikan dengan gambar-gambar di bawah.

Photobucket

Dikatakan pengganut Kristian berkawal semasa penunjuk perasaan beragama Islam sedang bersolat.

Photobucket

Photobucket

Semasa demonstrasi itu, mereka mengangkat Al-Quran dan salib bersama bendera Mesir.

Photobucket
Mungkin Imam dan Paderi dijulang oleh penyokong anti-Mubarak. Mereka juga menolak perpecahan rakyat Mesir dan menyatakan bahawa revolusi ini adalah revolusi bersama.

Posted@ www.isuhangat.net 

1 ulasan:

atiq berkata...

caya lah analogi ini...depa tu sebangsa dan cinta pada negara. Pemimpin macam mubarak yang ikut amerika dan yang ikut israel yahudi, memang patut dijatuhkan, macam msia ada yang tak ngaku bangsa dan mainkan agama mesti dibuang jauh...juga