"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tiga Sekeluarga Nyaris MautTerhidu Gas Beracun

SEREMBAN: Tiga sekeluarga berketurunan Myanmar nyaris maut apabila terhidu gas beracun dari sebuah tong gas yang dipotong untuk dijual sebagai besi buruk di Taman Jujur, Sikamat, Selasa.

Jurucakap bomba berkata silinder gas itu dipotong oleh lelaki Myanmar berusia 35 tahun dalam rumah mereka untuk dijual sebagai barang terpakai pada pukul 9.30 pagi.

"Antara yang terhidu gas itu ialah seorang kanak-kanak berusia dua tahun. kami tidak tahu bagaimana lelaki itu mendapat silinder gas itu yang dipercayai digunakan oleh kilang industri.

"Kami juga tidak tahu jenis gas yang keluar kerana tong itu tidak mempunyai label," katanya ketika dihubungi Bernama.

Beliau berkata kejadian itu menyebabkan lelaki berkenaan, isteri dan anaknya mengalami sesak nafas.

Selain keluarga itu, empat orang jiran mereka turut terhidu gas itu dan kesemua mereka dihantar ke Hospital Seremban, katanya.

Beliau berkata silinder gas itu dihantar ke Agensi Pelupusan Bahan Kimia di Pusat Kualiti Alam Negeri Sembilan untuk diperiksa.
-Bernama-

Tiada ulasan: