"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Penghinaan Maha Dasyat Facebooker Umno Terhadap Tok Guru Nik Aziz

TintaHijau
Aku jumpa foto ni kat FB. Aku edit sikit kerana aku pun tak tergamak melihatnya. Haramjadah punya facebooker Umno.

Tergamak mereka menyamakan Tok Guru Nik Aziz dengan binatang haram tu. Inilah sikap facebooker dan blogger Umno yang sering mengedit gambar mengaibkan pemimpin Pas dan PR tanpa menghiraukan adab dan tatasusila.

Setahu aku tidak pernah ada dikalangan facebooker dan blogger PR yang menghina pemimpin Umno/BN seaib ini.

Tindakan anak haram umno ni bukan sekadar hina ulama tapi hina sunah nabi. Adakah anda yang beragama islam masih nak sokong umno?

Rasulullah SAW menyuruh umatnya menjilat jari dan pinggan sesudah makan. Baginda SAW bersabda: “Sesungguhnya kamu tidaklah mengetahui (bahagian) manakah (makanan kamu) yang mengandungi keberkatan.” (HR Muslim)
Di dalam hadis lain menyebut:

“Apabila salah seorang kamu makan suatu makanan, maka janganlah dia menyapu tangannya (dengan sapu tangan) sehingga dia menjilatnya atau makanan itu dijilatkan.” (HR Bukhari)

Sebab itulah menghirup menghabiskan sisa makanan, menjilat jari, bahkan menjilat pinggan sekalipun adalah merupakan sunnah Rasulullah SAW. 2o adab makan dan minum mengikut sunnah Rasulullah SAW rujuk SINI.

........
http://malaysiaberih.blogspot.com
-tranungkite-
Celaka sungguh pencacai Umno ini, sanggup menyamakan seorang ulama yang menginfakkan hidup untuk  islam dengan haiwan - kerengga

Tiada ulasan: