"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Muhyiddin Yassin tipu kaki putarbelit, BN buat ceramah dituduhnya DAP yang buat

DAP menggesa BN agar berhenti menipu dengan mendakwa DAP tidak hormat kepada kemangkatan bekas Sultan Perak, Sultan Azlan Shah dengan meneruskan ceramahnya di Jalan Mahkota, semalam.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin perlu berhenti mengaitkan Raja-Raja Melayu dalam kempen mereka kerana BN turut mengadakan ceramahnya di Dataran Menara Condong semalam.

"Ini sungguh tak bertanggungjawab dan tak bermoral cuba mainkan api perkauman.

"BN juga adakan ceramah. Bukankah mereka juga terdesak, kalau mereka tak buat ceramah Ok-lah tapi mereka juga cuba buat ceramah.

"Kalau sendiri buat, pembangkang tak boleh buat?" kata Guan Eng dalam sidang media petang ini.

Menurut Lim, kenyataan Muhyiddin pagi ini amat "berbahaya" kerana cuba membangkitkan sentimen seperti itu.

Walhal, DAP sendiri tidak membangkitkan mengenai kempen anjuran BN pada malam kemangkatan Sultan Azlan Shah, Rabu lalu.

Menurutnya, rakaman DAP menunjukkan BN meneruskan ceramah mereka pada satu majlis makan malam anjuran GERAKAN di sebuah restoran.

"Bagi kita, kita hanya atur kempen selepas majlis pengebumian.

"Hari Rabu kita buat makan sahaja (kerana) makan malam amal itu orang dah beli tiket.

"Kita buat makan sahaja tak ada ceramah.

"Kita tak pernah mainkan serangan begini, ia amat berbahaya dan satu kenyataan yang tidak patut datang dari mulut seorang timbalan perdana menteri," katanya.

Beliau bercakap dalam sidang media di pusat operasi DAP di Bandar Baru Teluk Intan.

Tiada ulasan: