"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Punca orang Cina selesa sokong & berkawan dengan Melayu PR berbanding Melayu BN

Elaine Xian Xian
Melayu BN : lebih tidak suka Chinese, suka cakap Chinese itu ini jika Chinese itu ini. Apabila seorang itu salah, 1 kaum disalahkan (especially Chinese), too racist. Selalu tuduh Chinese tidak suka Islam. Apabila seorang Chinese maju, mulut akn cakap Chinese itu mau tindas Melayu.

Melayu PR : lebih sifat terbuka & tidak racist. Pada masa yang sama masih jaga kemuliaan agama Islam & perkenalkan Islam kepada non muslim. Apabila seorang itu bersalah, mereka salahkan individu itu dan bukan kaum. Lebih berfikiran terbuka untuk maju. Masih jaga adab agama untuk maju.

#Dari I kecil hidup kawasan majoriti Melayu, so boleh beza malayu BN & Melayu PR. Tidak perlu salahkan Chinese kerana banyak sokong PR. Sikap Melayu BN yang anti Chinese punca banyak Chinese support PR.

You tidak suka? This is fact

Facebook Elaine Xian Xian

2 ulasan:

Unknown berkata...

Apa yg dikatakan itu adalah benar dan hakikatnya pun begitu.

Unknown berkata...

👍👍👍