"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bertempiaran melarikan diri selepas pistol ‘tipu’ meletup

Petaling Jaya: Tiga tukang urut lelaki yang bergelut dan cuba menumpaskan seorang perompak sebaliknya bertempiaran melarikan diri selepas penjenayah melepaskan tembakan dari pistol yang disangkakan mangsa sebagai senjata tiruan.

Dalam kejadian jam 8 malam kelmarin, suspek lelaki berusia sekitar 30-an itu sempat menarik picu pistol ketika dipukul kumpulan tukang urut terbabit yang cuba menghalang rompakan di sebuah pusat urutan tradisional di SS2, di sini.

Seorang saksi kejadian yang hanya mahu dikenali sebagai Law, 40-an berkata, suspek yang memakai seluar pendek dan bertopi sebelum itu memasuki premis dengan menyamar sebagai pelanggan.

Menurutnya, suspek bagaimanapun bertindak mengeluarkan sepucuk pistol sebelum mengacukannya ke arah pekerja di kaunter pembayaran.

“Dia memaksa pekerja itu menyerahkan wang jualan selain mengugut kami dan dua tukang urut wanita yang sedang duduk berhampiran kaunter tidak cuba melawan.

“Bagaimanapun pekerja terbabit bertindak menarik tangan suspek sebelum cuba merampas senjata api dipegang. Pada masa sama kami membantu dengan memukul suspek hingga terjatuh di pintu masuk premis,” katanya.
Foto
SUSPEK mengacukan pistol ke arah pekerja kaunter.

Menurutnya, mereka bertindak memukul suspek kerana menyangka pistol digunakan itu adalah senjata api tiruan untuk menakut-nakutkan kami.

“Namun, kami terkejut apabila senjata api itu meletup secara mendadak sebaik penjenayah menarik picunya. Kami kemudian bergegas melarikan diri ke bahagian belakang premis berikutan bimbang ditembak.

“Mujur penjenayah meninggalkan premis tanpa mengejar kami. Kejadian itu bagaimanapun berjaya dirakam kamera litar tersembunyi (CCTV) premis,” katanya.

Menurutnya, suspek disifatkan amat berani berikutan melakukan rompakan ketika premis dipenuhi pekerja serta terdapat pasar malam di hadapan kedai.

“Berdasarkan maklumat polis, suspek individu sama yang melakukan rompakan nekad pada jam 3 petang kelmarin di dua lagi pusat urutan tradisional di sekitar kawasan ini.

“Suspek sudah berkeliaran melakukan rompakan sejak dua minggu lalu dan gemar menjadikan pusat urutan tradisional dan refleksologi sebagai sasaran utama kegiatan,” katanya. Sementara itu pihak polis Ibu Pejabat Polis Daerah Petaling Jaya mengesahkan menerima laporan dari mangsa berhubung kes rompakan dilakukan oleh lelaki tempatan itu.
-hmetro-

Tiada ulasan: