"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kakitangan hospital kantoi meramas buah dada pesakit

Rakaman video menunjukkan seorang kakitangan National Hospital Surabaya memohon mengakui dan memohon maaf daripada pesakit wanita yang dicabulnya kini tular di media sosial Indonesia.

Dalam rakaman itu, pesakit wanita terbabit yang berada di atas katil hospital kedengaran menyoal siasat lelaki terbabit yang didakwa meraba payudara wanita itu ketika menyorong mangsa keluar dari bilik bedah ke wad dan lelaki berkenaan akhirnya mengakui melakukan perbuatan keji itu.

Kakitangan terbabit kemudian memohon maaf kepada wanita itu dan anggota keluarganya.

Menurut laporan Tribun News, suami wanita itu, Yudi Wibowo Sukinto, berkata kejadian berlaku Selasa lalu, ketika isterinya disorong keluar dari bilik bedah.
Menurutnya, kakitangan lelaki itu yang dikenali sebagai Junaidi menyorong isterinya yang belum sedar sepenuhnya daripada bius.

“Junaidi berbual dengan isteri saya, termasuk asal dari mana sebelum meraba payudara isteri saya tiga kali.

“Isteri masih tidak berpakaian kerana baru keluar dari bilik bedah. Isteri sedar namun tidak berdaya,” katanya.

Berikutan itu, Yudi membuat laporan kepada polis hari ini.

Menurutnya, walaupun pelaku sudah memohon maaf namun dia tidak menerima lalu membuat laporan polis.

“Jika maaf diterima, belum tentu kejadian ini tidak akan berlaku lagi,” katanya.

Ketua Polis Surabaya, Rudi Setiawan, berkata pihaknya sudah memulakan siasatan sebelum laporan dibuat selepas kejadian itu tular di media sosial.

Menurutnya, kakitangan lelaki itu masih belum ditahan namun sudah diambil keterangan dan menunggu hasil siasatan lanjut.

Beliau berkata, suspek boleh didakwa dengan tuduhan yang membawa hukuman penjara sehingga tujuh tahun.
-kualalumpurpost

Tiada ulasan: