"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pensyarah Universiti Utara Malaysia (UUM) Yang ini pakar dalam dalam bidang fitnah agaknya

Fitnah bekas CEO Yayasan Kebajikan Negara: Kamarul mohon maaf, jamin tidak ulangi
MALAYSIA DATELINE


Pensyarah Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr Kamarul Zaman Yusoff memohon maaf kepada bekas Ketua Pegawai Eksekutif (CEO), Yayasan Kebajikan Negara, Datin Che Asmah Ibrahim susulan kenyataan berbaur fitnah berhubung dana kepada pelarian Rohingya.

Kamarul dalam kenyataannya kelmarin mengakui dakwaannya pada 30 April lalu sebagai “tidak benar, kelihatan berunsur fitnah serta tidak berasas”.

Penulis rencana di Harakadaily itu berkata, beliau terpengaruh dengan asakan dan desakan yang tidak berasas tanpa dirinya membuat semakan terlebih dahulu terhadap maklumat yang diperolehnya.

Kamarul dalam hantaran di Facebook bernama ‘Kamarul Yusoff’ menulis, “tiada walau satu sen pun hasil daripada dana AS$50 juta kerajaan Qatar sudah sampai kepada pelarian Rohingya?”

Kamarul Zaman Yusoff

Sehubungan itu, beliau memohon maaf dan memberi jaminan tidak akan mengulangi hal tersebut lagi pada masa akan datang.

Sementara itu, Che Asmah dalam kenyataannya sedia memaafkan permohonan bekas Pengarah Institut Kajian Politik Malaysia UUM itu.

“Saya sedia memaafkan permohonan dari sedara semuslim saya Dr Kamarul Yusuf yang telah menyebarkan berita tidak benar dan kelihatan berunsur fitnah terhadap saya melalui laman FB beliau Kamarul Yusoff pada 30 April 2020.

“Bagi mereka yang saya tidak kenal dan mereka juga tidak kenal saya tetapi telah sama-sama like & ‘share'(316 kali) posting tersebut atas tujuan tertentu dan mencerca, mencelaka dengan penuh kebencian, harap maklum bahawa kenyataan tersebut adalah tidak benar dan berunsur fitnah.

“Sesungguhnya dosa manusia kepada Allah boleh dipohon ampun dariNya tetapi dosa sesama manusia harap fikirlah sendiri,” kata Che Asmah lagi.

Tiada ulasan: