"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rakyat diingatkan jangan lupa pengkhianatan Umno-BN-Pas

MOHD ALI HASHIM

Rakyat dinasihatkan supaya tidak lupa pengkhianatan yang dilakukan bersama oleh kerajaan Umno-BN dan Pas sehinggakan rakyat berada dalam keadaan penuh kesukaran semasa pemerintahan sekutu tersebut sejak kebelakangan ini.

Malah kerajaan PN sedia ada juga sedang memperlihatkan hubungan sedia terjalin umpama retak menanti belah.

Menurut Ketua Angkatan Muda Keadilan Pulau Pinang, Fahmi Zainol, kenyataan Timbalan Presiden Umno, Datuk Seri Mohamad Hasan yang menyelar Presiden Pas, Tan Sri Hadi Awang begitu ketara.

“Semasa PRN Melaka baru-baru ini turut membuktikan BN bertanding secara solo meninggalkan blok kerajaan PN iaitu Bersatu dan Pas, malahan Mohamad Hasan turut mendakwa Umno mempunyai 42 kerusi terbesar dalam Parlimen dan PRN Johor diadakan adalah kerana kerajaan Johor kini tidak mendapat mandat rakyat yang sebenar.

“Persoalan yang timbul apakah Mohamad Hasan mengesahkan pengkhianatan yang berlaku terhadap kerajaan PH sehingga mengakibatkan suasana politik semasa kucar-kacir.

“Apakah beliau juga cuba memberitahu Perdana Menteri kini turut tidak mendapat mandat yang sah kerana bukan dipilih oleh rakyat.

“Sebetulnya ia lupa bahawa lanskap politik kini berbeza berbanding sebelum ini dan tidak dinafikan keinginan supaya PRN dipercepatkan adalah bagi menawan beberapa buah negeri sebelum pilihan raya umum (PRU) diadakan,” ujar beliau dalam satu kenyataan hari ini.

Tegas Fahmi lagi, seharusnya Umno-BN dan Pas tidak lupa bahawa rakyat tidak akan lupa pengkhianatan yang telah mereka lakukan sehingga berlakunya ketidaktentuan politik ekoran ahki-ahli politik kini rakus mengutamakan kuasa tanpa memberi prioriti terhadap kebajikan mahupun keselamatan rakyat.

Oleh kerana itu tegasnya, negara akan lebih aman seandainya rakyat sedar dan mengambil tindakan menghumban ahli-ahli politik sedemikian keluar dari persada kepimpinan negeri mahupun negara menjelang PRN dan PRU yang akan datang.

Tiada ulasan: