"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Perang sepanduk di jalan menuju Parlimen

Perang sepanduk tercetus di bangunan Parlimen hari ini apabila beberapa ahli parlimen Pakatan Rakyat bergegas menggantung sepanduk parti masing-masing sebagai tindakbalas terhadap sepanduk yang digantung oleh Umno.

Mereka tidak berpuas hati melihat sepanduk mesyuarat agung tahunan ke-61 Umno yang dibenarkan digantung di tiang lampu di jalan menuju ke bangunan Parlimen.

Tindakan itu diketuai oleh Teresa Kok (DAP-Seputeh) yang juga mula menaikkan sepanduk parti masing-masing sekitar kompleks Parlimen.

Kok sebelum ini menimbulkan isu sepanduk Umno di Dewan Rakyat pada Selasa lalu sebelum AGM itu bermula tetapi soalannya ditolak oleh speaker.
Menurutnya, berikutan aduan berkenaan - sepanduk Umno diturunkan lewat hari itu tetapi ia dinaikkan semula semalam.

Mahfuz Omar (PAS-Pokok Sena) dan Mohd Hatta Ramli (PAS-Kuala Krai) juga tidak ketinggalan dengan menaikkan kain rentang pilihan raya kecil Galas di penghadang jalan menuju ke Parlimen.
-malaysiakini-

Tiada ulasan: