"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bukan Islam lebih mudah menerima kebaikan Islam - Chang Ming Kai

WAN NORDIN WAN YAACOB
TENANG: Ramai di kalangan pengundi bukan Islam terutamanya kaum Cina mutakhir ini mudah menerima keadilan dan kebaikan Islam yang sebenar yang dibawa PAS, kata Adun Simpang Pulai, Chang Ming Kai.

Berceramah di Dataran Kampung Air Panas 26 Januari lalu, Ming Kai yang mewakili Parti Keadilan Rakyat melahirkan rasa peliknya dengan sikap Melayu-Umno yang menolak keadilan dalam Islam yang dibawa PAS.

Beliau hairan bagaimana Melayu-Umno sukar melihat propaganda Presiden MCA, Dato' seri Chua Soi Lek dalam mengkritik calon PAS, Normala sudirman yang enggan bersalam dengan bukan muhrim sebagai satu sentimen yang besar menolak Umno-BN.

Dalam isu ini pimpinan Umno-BN sendiri kata Ming Kai gagal mempertahankan ajaran Islam yang sebenar dan lebih lunak mengiakan kenyataan 'bodoh' pelakon video lucah yang bernama Soi Lek.

Beliau seterusnya menyeru masyarakat Melayu agar tidak lagi terperosok dengan ajaran 'menyimpang' yang dijalankan pimpinan Umno-BN.

Sambil membawa contoh pentadbiran kerajaan PAS Kelantan dan Kedah yang sangat adil kepada semua golongan, Ming Kai juga menyatakan pengundi Melayu harus mengubah mentaliti mereka dari terus dijajah oleh fahaman sempit Umno-BN. 
 -detikdaily-

Tiada ulasan: