"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Berita PANAS!!! MP Pendang kahwin sorang lagi.

Mat Kering Bakaq Bata

Seorang rakan hubungi MK beritahu sebuah blog upahan UMNO Kedah siarkan berita panas kononnya Ahli Parlimen Pendang YB Dr Mohd Hayati Othman kahwin sorang lagi, kahwin senyap2 pulak tu dengan pekerja klinik miliknya.

Oleh kerana cerita ini bukan cerita baru, MK dah dengaq lebih dua bulan lalu jadi MK dengan yakinnya habag dekat kawan tu, "Menatang apa pun kalau mai dari UMNO semuanya muhong belaka." (ayat power Kedah La).

Tapi dalam hati cuak jugak, maklumlah itu cerita dua bulan lalu. Cerita terbaru kita pun tak tau... Jadi MK pun hubungi seorang demi seorang yang rapat dengan MP Pendang tu... sampai 5 orang, jawapannya sama: "Itu cerita bohong, FITNAH yang dibuat oleh UMNO." Sahihlah, Dr. Mohd Hayati Othman MP Pendang hanya mempunyai seorang isteri buat masa ini!!!

Dan yang terakhirnya barulah MK hubungi sendiri Dr. Mohd Hayati tepat jam 12.03 pm hari ini, kebetulan dia berada di Kulim. 'Jawapan' pertama dari beliau ialah ketawa berdekah-dekah. "UMNO dah habis isu nak serang PAS, reka cerita bukan-bukan... kahwin dua bukan salah.. saya boleh kahwin lagi tiga, ada tiga kuota lagi... Tapi setakat ni isteri saya cuma seorang," ujar Dr. Mohd Hayati.

Begitulah UMNO.. FITNAH ADALAH RUKUN NO. 1 UMNO, tidak sempurna keUmnoan mereka jika tak buat fitnah. Anologinya macam kita orang Islam mengucap dua kalimah syahadah adalah rukun Islam pertama. Dahsyatnya cara hidup UMNO.

MK siarkan berita fitnah yang disiarkan dalam blog UMNO ini... untuk menjelaskan betapa jahatnya UMNO:


Selamat Pengantin Baru YB Dato' Dr. Hayati

Selamat Pengantin Baru kami ucapkan kepada YB Dato' Dr. Mohd Hayati, ahli parlimen Pendang. Kami minta maaf kerana agak terlambat mengucapkan tahniah atas pembukaan satu lagi "cawangan" baru. Kami terpaksa ikut hieraki, dan kami mulakan ucapan kepada Dato' IR Amiruddin dulu.



Selepas Dato Ir. Amiruddin membuka cawangan (baca sini), kini giliran YB Dato' pula. Kami tumpang bangga pemimpin kami mempunyai kemampuan dari pelbagai segi, bukan setakat memimpin masyarakat, malah memimpin keluarga yang berbilang.

Apatah lagi kebijaksanaan pemimpin kami memilih isteri kedua juga amat tepat dari segi logistik dan kemudahan memandangkan dari pekerja klinik YB Dato' sendiri. Ini juga strategik dari segi penjimatan kos operasi klinik YB Dato'.

Cuma keperluan untuk mendapatkan kelulusan dari "ibu pejabat" tidak patutlah di bypass. Nak bina masjid ni perkara baik, namun kena juga minta kelulusan melainkan kena bina di luar negara la. Memanglah peribahasa moden dalam soal poligami ni ada berkata " Meminta maaf lebih mudah dari minta izin", tetapi setakat meminta maaf bukan bermakna maaf sudah diberi.

Walaubagaimanapun Tahniah sekali lagi dari kami atas pembukaan "cawangan" baru YB!!!


Tiada ulasan: