"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Patutlah, 2800 Buah Bas Angkut Ahli Umno Ke Bukit Jalil

Ekeleh
Umno di Bukit Jalil
Bernama melaporkan 2800 buah bas dari seluruh negara untuk angkut ahli Umno ke Bukit Jalil untuk memberi semangat kepada Najib.
Kalau sebuah bas dapat memuatkan 40 orang dan didarab dengan 2800 buah, maka 112000 ahli Umno dapat diangkut. Kalau Najib berkata ahlinya melebihi 100 000, kira bolehlah walaupun banyak kerusi kosong yang masih kosong. Dicampur dengan yang berada di padang untuk memenuhkan kerusi kosong tersebut, kita kira penuhlah Stadium Bukit Jalil yang dapat memuatkan 82 000 orang tersebut.

Namun jumlah ini adalah separuh dari jumlah peserta Bersih 3.0 [kira paling kurang] yang kebanyakkannya datang sendiri dan kalau datang dengan bas pun taklah sebanyak yang diangkut Umno. Kalau peserta Bersih 3.0, 300 000, agak banyak, kita kurangkan kepada 250 000. Jadi perhimpunan Umno ini jauh nak menyamai perhimpunan Bersih 3.0.

Berapa juta RM yang Umno belanjakan, wallahua’lam….takkan suruh naik bas saja, takkan suruh datang saja, duit belanja tentulah mereka nak. Kalau RM100 seorang, ko kiralah ek!!

Sayuti Omar berkata perempuan ramai perempuan dari lelaki yang menghadirinya. Ok apa.. esok dapat ‘shooping’ baju raya di India Street!!!
......

1 ulasan:

Omar Ja'afar berkata...

bawak saja calculator dan kira betul2 dan jangan lupa bawa towel sekira nya berpeluh dan air mineral botol besar, selamat berjaya!