"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

MUKTAMAT PRU13; Diadakan tahun 2013.

mohdnoorawang
Najib Razak dan seluruh Kabinet kerajaan BN/UMNO bertahan sampai tamat tempuh 24 April 2013. Maka genaplah lima tahun kerajaan syaitan yangdikenali BN/UMNO berkuasa.

Risikan syaitan BN/UMNO jika diadakn sekarang BN/UMNO hanya mendapat 120 kerusi Parlimen daripada 222 kerusi Parlimen. Najib cukup takut. Tapi yang paling takut BN/UMNO kalah ialah ketua syaitan yang dikenali Tun Mahathir. Ramai orang tertanya-tanya kenapa Mahathir cukup takut jika Pakatan rakyat menawan Putrajaya dan Parlemn Malaysia?.


PRU12 pada 8 March 2008 Pakatan Rakyat (PKR,DAP,PAS) dapat mengurangkan dua pertiga majoriti dalam Parlmen Malaysia. BN/UMNO mendapat 140 kerusi Parlimen. Pakatan Rakyat mendapat 82 kerusi Parlimen.

Terkini Bini Najib Razak, Rosmah Mansor dikatakan memakai jam yang berharga mencecah RM400 RIBU Ringgit. Bini Najib juga membeli cincin bernilai RM24 Juta, Rosmah Mansor juga membeli beg tangan hampir RM800 Ribu sebuah. Cukup banyak wang Najib Razak yang diberi kepada bininya Rosmah Mansor. Dimana Najib Razak dan Rosmah Manasor memperolehi wang berjuta juta ringgit?. Tidak mungkin Najib Rzak dan Rosmah merompak bank dan melabur dalam pasaran saham diLondon, Amerika Syarikat, Hong Kong, Tokyo, Shanghai dan Singapura.

Jawpan yang paling mudah dan difahami semua rakyat Malaysia termasuk permata kanak pintar milik Rosmah ialah dengan dua perkatan RASUAH dan penyelewengan kuasa.

PRU12 pengundi yang berdaftar seramai 8 juta. BN/UMNO hanya mendapat 52% undi dan Pembangkang mendapat 49% undi. Beza atau pemisah hanya kurang lebih 314 ribu pengundi sahaja.

Daftar pengundi yang terbaharu (2012) sehingga bulan June seramai 13 juta pengundi berdaftar. Hampir 25 % atau seramai kurang lebih 2.7 juta adalh pengundi baru atau kali pertama bakal mengundi tahun 2013.

Pengundi ini bakal menentukan kemenangan mutlak tahun 2013. Di Malaysia 70% penduduk berada di kawasan bandar atau pinggir bandar. Kawasan ini menjadi fenomena yang menakutkan kepada BN/UMNO. Terbukti PRU12 pengundi beralih arah kepada pembangkang.

Pengundi dikawasan Luar Bandar kira-kira 30% adalah pengundi yang sukar membuat perubahan. Pengundi ini adalah sasaran utama dan pendeposit tetap BN/UMNO rata rata bangsa Malayu dan Bumiputra.

Namun satu fenomena yang baru sedang berlaku di Malaysia, arus politk dan geopolitik atau lanskap politik sukar dibaca oleh BN/UMNO. Dimana jiringan atau akses dengan laman maya dan facebook atau manusia berinternet dan bermaklumat berminat dengan parti pembangkang.

Hampir 62% atau 18 juta penduduk Malaysia mengunakan internet. Hampir 12 juta penduduk Malaysia menggunakan Facebook .( sumber dari MKini). Kami sarankan kepada pemimpin Pakatan rakyat dari semua peringkatmenggunakan kemudahan alternatif berkempen dan memberi maklumat jaringan berinternet dan Facebook terutama generasi muda dan kumpulan celik berinternet

Ayuh kita gerakkan satu tranformasi politik untuk menukar dan menjatuhkan parti syaitan yang bernama BN/UMNO. jika membiarkan syaitan berkuasa lagi banyak kemusnahan dan rasuah berlaku. Jangan biarkan Rosmah dan Najib membeli cincin, beg, jam, kasut dan pakaian berbillion ringgit.

1 ulasan:

Unknown berkata...

tolong link kembali www.www.arusperjua.blogspot.com