"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gul, Senjata Sniper Baru Buatan Al-Qassam yang Sangat Ditakuti Tentera Israel (Video)


Sayap tentera Hamas, Brigade Al-Qassam, melalui sebuah potongan video memperkenalkan senapang sniper terbaru hasil buatannya pada Ahad kemarin (3/8/2014).

Senjata yang diberi nama Gul tersebut (diambil dari nama seorang pemimpin Al-Qassam Adnan Al-Gul) adalah senapang dengan kaliber 14.5 mm dengan panjang mencapai 1.5 m yang mampu menembak musuh dari jarak 2 km. Potongan video yang memperagakan senjata tersebut dilengkapi dengan beberapa rakaman kejayaan sniper Al-Qassam menembak sejumlah tentera Israel dari jarak jauh.(aljazeera/dakwatuna/rem/hdn)

Sumber:link

Tiada ulasan: